En door naar... - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu En door naar... - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

En door naar...

Door: Rob en Ingrid

21 Augustus 2022 | Sri Lanka, Tissamaharama

We hadden gisteravond besloten hier maar 1 nacht te blijven. Het hotel is top, maar we vinden stranden super gaaf om te zien en niet om dagen op rond te hangen. Ook zijn we niet gekomen om te relaxen. Dus we doen na ons ontbijt een wandeling, over het strand naar turtle beach volgens Google maps ruim een half uur..... Dus we lopen eerst door het gezellige straatje naar het strand en daar dachten we over het strand naar turtle beach te lopen.....ehhh tja dat is een hele work out. Elke stap die je zet zak je minimaal 20 cm weg[e-1f631]. Maar we houden vol, je moet op je oude dag ook bewegen[e-1f609]. Maar eenmaal bij turtle beach geen zeeschildpadden te zien helaas, er zitten hier vaak hele grote echt vooraan in de zee. Dus wij weer terug. Wel frog rock gezien. Uitgecheckt en dan gaan we weer verder, kijken waar we vandaag uitkomen. Cees appte gisteren al, niet te hard rijden er staat overal politie en je rijd 65 en mag maar 40.... Er zit GPS op de tuk tuk. Maar de km teller doet het niet, dus niet te zien hoe hard we gaan. En ja we zijn gisteren aangehouden, een hele aardige agent, hij wilde alleen maar een praatje maken en het rijbewijs controleren en dat was in orde dus hij wenste ons nog een fijne vakantie.

Wij dus rond 11 uur op pad, bij uitchecken zei een Nederlands jongetje nog dat hij gisteren de schildpadden nog gezien had. We dachten er aan om nog bij de paal vissers te gaan kijken, is alleen voor toeristen en ze gaan op een paal in de zee net doen of ze vissen als je er voor betaald maar daar zijn we aan voorbij gereden en, zo ook aan coconut hill voorbijgereden. We hebben onze eigen hotspots gecreëerd vandaag[e-1f603]. Ons doel vandaag kijken of we Yala kunnen bereiken, zijn we eerder moe dan overnachten we eerder ergens en rijden we morgen door. En na wat verkeerd rijden en zoeken bij Hambantota, maar dat kwam voornamelijk omdat ik dacht dat Google maps ons de snelweg opstuurde en wij mogen niet op de snelweg. Uiteindelijk, vraag niet hoe wel, op die weg gereden en er reden meer tuktuks en er liepen ook koeien dus het zal geen probleem zijn geweest dat we daar reden. Dan bereiken we rond 4 uur de omgeving van Yala... Nu nog ons hotel. We hadden er 2 uitgezocht en besluiten na eerst langs de eerste te zijn geweest nog langs de andere te rijden en laat dat nou net niet lukken. Een smal zandpad, niet te berijden zelfs niet voor een tegemoet komende motor dus we gaan terug en gaan nu aan bij het eerste hotel. Er komt om 6 uur een kamer vrij. Prima!! Nu lekker op de rooftop van ons hotel dit verslag te maken. Ze zorgen dadelijk dat er eten gebracht word en dan op tijd naar bed want morgen loopt de wekker om kwart over 4 af..... Nog een power cut gehad van een uur. Toen maar even de foto's van de camera op de telefoon geladen. En de eerste verslagen even bijgewerkt met foto's. Ze doen hier werkelijk alles voor je. Had ie eten gehaald voor ons ging hij erna nog bier halen. Wij dachten dat dat hier stond.

Nog een weetje.... Het verkeer hier.... De verkeersregel is... Degene die rijd heeft voorrang, als je stilstaat wacht je tot je er langs kan. Dus er komt van alle kanten verkeer op je af, ze zorgen gewoon dat ze blijven rijden[e-1f914]. Het is er chaotisch, maar go with the flow! Ik zou hier niet met het openbaar vervoer willen reizen en daarmee bedoel ik de bus. Die chauffeurs rijden als gekken, hard en gewoon inhalen waar niet kan dan gaat een ander wel opzij .....