Op naar Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Op naar Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Op naar Unawatuna

Door: Rob en Ingrid

20 Augustus 2022 | Sri Lanka, Unawatuna

Zo heerlijk geslapen bij Cees en Chandi en Binki. Alleen toen ik 's nachts naar toilet ging dacht ik, dat kan ik wel in het donker totdat er iets plakkerigs tegen mijn been aan sprong. Ik schrok me rot[e-1f631], ik durfde ook niet meer terug of verder de badkamer in te lopen dus kroop over Rob heen om om aan mijn kant van het bed toch de lamp aan te doen. Rob werd al wakker voordat ik de lamp aan had. En wat denk je een [e-1f438]. Een kikker met zuignap poten. Toen de lamp aan was zat ie op de grond maar sprong tegen de badkamer deur en kroop omhoog , zo de badkamer in over de muur tegels hebben we hem naar buiten begeleid. Ook zagen we doordat de lamp aan was dat we helemaal lek gestoken waren. Ondanks de warmte toch maar onder een lakentje gaan liggen na ons eerst helemaal met deet in gespoten te hebben. Toen ik het 's morgens tegen Cees zei zei hij ja muggen hebben we nog meer als tuk tuks. En die kikker probeerde hij al een tijdje te vangen, die komt iedere keer terug. Die kan wel 1,5 meter ver springen en overal tegen omhoog lopen.

We werden wakker van de wekker om 7 uur , de kikker was niet terug gekomen dus ff lekker douchen en daarna Cees met Rob eerst op pad voor benzine. Maar ze kregen niks ook al was er wel benzine. Toen heerlijk ontbeten de backpacks in de tuk tuk en op pad. Naar een volgende tankstation. Daar hadden ze niks zei de militair die er stond. Hij vroeg geïnteresseerd waar we naar toe gingen. Naar Unawatuna tja zo'n 160 km daar heb je wel benzine voor nodig. Hij zei je moet daarheen gaan. Rob zei daar ben ik geweest maar kreeg ik niks. Hij ging met een ander overleggen en zei toen daar terug gaan en protesteren, jullie moeten gewoon krijgen daar. Nou oke, Rob zegt eerst eens daar zien te komen. Onze tuk tuk was stil gevallen en we kregen hem niet meer aan de praat. Rob doet een nog een liter benzine in die we achterin als reserve hadden staan maar hij startte nog niet. De militairen ook geholpen, toen zeiden ze wacht, hij liep naar binnen, kwam terug en ze duwden de tuk tuk naar de pomp en gooiden hem vol.......uh jullie hadden toch geen benzine[e-1f914]. Maar geeft niet wij zijn geholpen. Hij startte in het begin nog niet, toen lukte het de man van het benzinestation uiteindelijk wel en wij op weg.

Tja sorry Cees je had de weg heel goed uitgelegd, maar mijn richtingsgevoel stuurden ons de verkeerde kant op. En Rob wist beter maar luisterde naar mij. We hadden het al snel door en toen google maps gepakt en de goede route opgepakt , het heeft ons een half uurtje gekost en een beetje benzine. Langs de Dutch Canal route naar Colombo, door Colombo en blij dat we waren toen we daar weer uit waren, verder langs de kust route naar beneden gereden. Af en toe een stop om de benen te strekken. Rob past er namelijk net in en hij heeft al maanden last van zijn knie. Op een gegeven moment doet hij zijn knie band om en komt een local vragen of alles goed is. Ja hoor alles is goed. Hij vraagt of hij een stukje mee mag. Uh er is geen plek, maar hij wilde wel langs Rob zitten. Oke prima. Een stuk verder hem afgezet. Net onder Colombo gooien we de tank weer vol. Nergens problemen met tanken alleen in Negombo schijnbaar. En zo komen na een mooie route om half 5 aan bij Nooit Gedacht Heritage hotel. We vragen of er nog een kamer vrij is en dat is. Even gekeken ziet er prima uit. Spullen droppen en dan meteen het zwembad in want het is warm en je drijft bijna weg in je kleren. Toen kregen we een power cut maar ons hotel heeft een aggregaat dus zo weer stroom en zijn wij naar het strand gelopen om te gaan eten. Ondertussen zie je dan dat het overal bijna donker is en dus geen stroom. Toch nog iets gevonden waar we konden eten op het strand. Simpel maar lekker relaxed en daarna terug gelopen.