Isalo NP - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Isalo NP - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Isalo NP

Door: Ingrid

16 Oktober 2019 | Madagascar, Isalo

15 oktober we  hebben gisteren besloten dat we eerst nog een strandwandeling willen maken voordat we vertrekken. We waren vroeg wakker en zijn eerst gaan kijken of we vissers konden zien, maar de zee stond zo hoog dat we het terrein van ons hotel niet af konden. Dus terug en na het ontbijt nog maar eens geprobeerd, maar de kant die we op willen lopen lukt niet. Het water stond te hoog en daar zijn allemaal rotsen. Dan maar de andere kant op waar de ook gegeten hebben gisteren. Inmiddels wel wat vissers te zien, blijft mooi die bootjes aan het strand. De verkopende kinderen zijn er ook vroeg bij en die laten je niet met rust, ze zijn best brutaal. . Dus uiteindelijk blij weer terug te zijn bij het hotel. Waar we nog een tijdje kletsen met de eigenaresse, ze komt uit Frankrijk en is voor een Franse erg vriendelijk en probeerd en doet moeite om in een andere taal te communiceren. Ze zijn hier na hun pensioen gaan wonen en hebbenn er 3 jaar over gedaan om alles op te bouwen. Ze hebben 5 kamers en zelf een mooi huis!
We halen uit de plastic bak alle lege flessen en vullen ze met water, we hebben 22 grote flessen klaar liggen. En daar gaan we dan terug over de RN 7. Eerst een stop bij een art markt, het is dan nog vroeg, eigenlijk wilden we hier ergens eten maar het is er te vroeg voor, en 1,5 uur wachten vinden we niks. Dus doorrijden naar waar we op de heenweg gegeten hebben. Rond half 2 komen we daar aan, er tussenin ligt niks waar toeristen kunnen eten namelijk. Rond 4 uur zijn we weer terug bij H1 hotel in Isalo. Bij de incheckt vragen ze.... voor maar 1 nacht weer?..... Eh tja wij wilden 2 nachten maar dat was onmogelijk..... Op meer manieren geprobeerd. Via booking, via Remi, via andere Sites..... Ow we kijken het even na, dan hoor je het straks, gelukkig kunnen we 2 nachten blijven dan hoeven we niet te verkassen. En het hotel bevalt goed.
's Nachts schikken we ineens wakker en zitten we rechtop in ons bed. We horen allemaal geritsel, net of er iemand in onze kamer is. Het is nog maar 1 uur. Toch maar ff kijken, maar we kunnen niemand of niks vinden. Ons plafond bestaat uit een soort dunne jute met daarboven een schuin dak van ijzer bedekt met bladeren. Ergens zit er een beestje, we blijven hem de hele nacht horen scharrelen.

16 oktober, vroeg eruit voor een hike door Isalo NP. Om 7 uur gaat het park open, dus dan zijn wij er ook. Dan is het nog niet zo heet. Gids opgehaald en betaald, entree en tax betaald en gaan. Tja eerst een stuk klimmen, we zien een paar vogels en krijgen uitleg soms. Je mag niet naar een rots wijzen met je vinger, naar wel met je vuist. In de rotsen zijn namelijk graven van de bara tribe. En met je vinger wijzen brengt ongeluk, ff wennen. En aangezien je niet weet in welke rotsen ze allemaal liggen, mag je naar geen een rots wijzen. Boven aangekomen heb je schitterend uitzicht, grand canyon achtig. Wauw erg mooi! We lopen een hele route naar verschillende uitzichtpunten, de gids is uitgepraat denk ik, die zegt niet veel meer en loopt zo'n 10 a 20 meter voor ons. We dalen af een kloof in, daar is het een groene oase, wauw, verwacht je hier niet. Door het groen lopen we...... trappen op..... trappen af.... En ik ben zo klaar met op en af, in een klein uur naar de blue pool en 15 meter verder naar de black pool. Je mag hier ook zwemmen, en dat kunnen we wel gebruiken om af te koelen. Het water is ijskoud maar heerlijk. Ff relaxen, dan een uur terug naar de lunch, waar de ringstaartmaki's aan het spelen zijn op de grond, machtig mooi!
Op naar Tojo die ons staat op te wachten en zo zijn we toch weer 7 uur bezig geweest.
Begin van de avond rijden we naar Isalo window, een mooi uitzichtpunt om de zonsondergang te zien, een natuurlijk raam in een rots. Maar we zijn niet de enige die dat willen zien..... Er stond meer dan 100 man.... Niet leuk meer. En wat denk je, gaat hij bijna onder, komt er een hele dikke wolk voor....... whahaha lachen. Iedereen druipt af. Het moet erg mooi zijn, maar die wolk gaat niet meer weg......