Baobab Alley Morondava - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Baobab Alley Morondava - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Baobab Alley Morondava

Door: Ingrid

21 Oktober 2019 | Madagascar, Morondava

20 oktober inmiddels, ik zag dat ik 2 x dezelfde datum gebruikt had.... de tijd vliegt!
Eén van de 2 langste reisdagen, van Antsirabe naar Morondava. Morondava is ook alleen vanuit Antsirabe te bereiken, 8 uur rijden voor de boeg. Voor iets wat we echt niet willen missen! Er zijn er veel die het vanwege de reistijd links laten liggen. Rond 8 uur vertrekken we na een heerlijk ontbijt, eerst komen we nog wat dorpjes tegen maar als snel word het dor en heuvelachtig, een beetje een uitgestorven gebied. Soms staan er nog mensen langs de weg waarvan je denkt, waar moeten die in godsnaam wonen, er is in geen velden of wegen iets te zien van een huisje. Op een gegeven moment komen we langs een rivier waar mensen goud zoeken, Tojo stopt ff voor een snelle foto. Ik de auto uit en dan komen meteen kinderen eraan. Snel de auto weer in, er ligt nog een lege waterfles dus ik denk dan geef ik die, brutaaltjes hier hij word zo uit mijn hand gerukt in de auto door het raam.
Rond 12 uur komen we aan in het enige stadje onderweg gelegen op de helft van de route... Miandrivazo! Dus hier een lunch stop, yes ze hebben hier een koude wrap! We zijn voor tussen de middag overgegaan op voorgerechten, het is anders veel te veel en 2x per dag warm uitgebreid gaat je tegen staan, oftewel je kunt geen eten meer zien en hebt geen trek! Dus lekker een wrap!
Dan verder, we stoppen nog bij 2 uitzichtpunten onderweg voor een foto en hebben besloten om meteen door te rijden naar baobab alley voor de zonsondergang. Dat ligt namelijk een stukje voor ons hotel, en dan een hobbelige zandweg afrijden. We waren mooi optijd en hoefden niet lang te wachten. Het was er druk maar het was wel mooi verdeeld op afstand zodat iedereen foto's kon maken. Wauw erg gaaf, we hebben allebei een favoriet van diegene die we zelf gemaakt hebben. De mijne is te zien op Facebook. We wachten totdat..... bijna.... Iedereen weg is om nog wat foto's zo te maken. Echt zo gaaf dit is echt de moeite om er speciaal voor jaar toe te rijden... Wow!
Dan terug naar de auto en naar ons hotel, waar we om 8 uur aankomen. Een schitterend huisje aan het strand, hotel Chez Maggie Morondava! Wat is het hier mooi! Inchecken, eten en nog ff een stukje lopen. We willen even de benen strekken, want van al dat auto rijden word je soms een beetje gaar.... En nog een ander voordeel, liggen we ook een keer iets later in bed.

21 oktober rustdag dus geen wekker, dan ben je toch om 6 uur wakker omdat hij al de hele vakantie zo ongeveer dan afgaat. We hebben met Tojo om half 10 afgesproken, dan kan hij nog even naar de garage want er is iets met de auto. Maar als Rob om 8 uur de was afgeeft is hij al terug, dus ontbijten en op pad. Terug naar baobab alley, we willen het ook graag overdag bezoeken want dan is er zo goed als niemand, iedereen gaat namelijk naar de zonsondergang of opkomst. Geweldig mooi is het er ook overdag, uitgestorven en een enkele ossenkar die er rijdt. Na uitgebreid foto's te hebben gemaakt rijdende door de amoureuze baobab, dat zijn er 2 die elkaar omhelzen. We hebben er wel gelachen, geprobeerd na te doen en er Tojo een foto van te laten maken..... Onmogelijk haha. Dan weer terug hobbelen over het zandpad en lunchen aan zee, geen straf dacht ik zo! Maar weer een starter genomen....garnalen cocktail.. En na de lunch lopen we terug naar het hotel, kijken of we nog een souvenir vinden maar helaas...
Het is hier best warm rond de 35 a 40 graden, dus in de middag doe je niet veel. Bij ons huisje omgekleed en de zee in. Het water is warmer als de lucht, dus eruit voelt heel even koud aan haha, in het zwembad erna nog een paar baantjes getrokken en dan is het tijd voor een drankje in de schaduw en kan ik mijn verslag weer bijwerken. Zo uit eten..... Maar eerst zijn we nog naar het centrum gelopen, waar er nog markt was, de vis was net aan wal dus er waren veel viskramen goed gevuld. Dan gaan we eten aan zee waar we ook geluncht hebben, de stroom valt een paar keer uit in het hele gebied, het is dan ook meteen pikke donker. Eten met de zaklamp van je mobiel, totdat we weer licht hebben. Daarna terug lopen naar het hotel.
Morgen de lange rit terug nar Antsirabe!

• 22 Oktober 2019 - 20:57

Hanny:

Dit is de zoveelste mooie reis die je beschrijft. Ik vraag me af of jullie kunnen zeggen wat de allermooiste reis was die jullie gemaakt hebben. Het lijkt me erg moeilijk.