Op naar Isalo - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Op naar Isalo - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Op naar Isalo

Door: Ingrid

12 Oktober 2019 | Madagascar, Isalo

12 oktober.
Gisteren hadden we erg veel spierpijn, dus strompelen naar het restaurant. Vandaag gaat het al beter. Ik heb wel 3 grote blaren waarvan er 1 pijnlijk is, Rob is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Op onze planning stond vandaag Anja NP en daarna naar Isalo waar we een tussenstop hebben voor 1 nacht.
Maar we willen nog een rustige dag na ons avontuur, dus na overleg met Tojo gaan we in 1 keer naar Isalo.
Anja NP pakken we op de terugweg wel mee.
Om half 8 op pad. Eerst 1.5 uur bumpy ride en dan komen we weer op de RN7. Tijdens die anderhalf uur veel mensen naar de markt zien lopen. De mensen staan er hier gekleurd op. Iedereen is vriendelijk. Salama.... is hallo. Iedereen zwaaien. En als je stilstaat, bonbon.... dan vragen ze een snoepje. Of Salama vaza, en vaza betekend blanke. Het is hier blanke of Afrikaan. Als het bij ons nou eens zo gemakkelijk was....
Eenmaal op de RN7 veranderd het landschap, het word vlak en dor, de regentijd moet hier nog komen. Als je hier in maart komt is alles groen. Dit stuk is ook dunner bevolkt. In Ihosy pinnen we nog en dan zijn we rond 13.00 uur bij een restaurant in Isalo waar we lunchen met Tojo. Heelijk knoflookgarnalen met frietjes en roerbakgroenten! Tja 2x warm.... niet slecht. Na de lunch nog 10 min rijden naar ons hotel, waar ik even de laatste dagen versla en Rob nog even gaat liggen.

Iedereen nog bedankt voor de felicitaties! We hebben vaak maar even WiFi of slechte WiFi en het is onmogelijk om iedereen te bedanken of om Facebook bij te houden. Als we straks thuis zijn kijk ik het op mijn gemak terug.
Daarbij als we even WiFi hebben kijken we eerst hoe het met ons inmiddels geboren kleinzoon Aaron gaat, dat gaat nog eventjes voor.

Morgen rijden we door naar Ifaty voor 2 nachten.

• 12 Oktober 2019 - 21:44

Kelly:

Wel lekker dat je dan ook even anderhalf uur kan zitten, ook al is het een bumpy ride. Kunnen de voetjes weer even rusten!
    Aaron vond het leuk jullie te ontmoeten