Polonaruwa Ancient Town - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Polonaruwa Ancient Town - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Polonaruwa Ancient Town

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

30 Augustus 2022 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Vanmorgen op ons gemak gedaan, gisteren was vroeg genoeg en daarom geen wekker. Het heeft de hele nacht hard geregend en het onweerde flink. Om 9 uur lekker ontbijten. Niet schrikken van de buurvrouw (van het resort) die houd niet van apen denk ik en probeert ze weg te jagen met geweer schoten. We rijden vandaag weer door, maar het is vandaag een korte rit van een uur ongeveer. De route loopt een stukje door Minneriya NP. We komen dan ook rond 12 uur aan bij Tishan Holiday Resort. We nemen de duurste en luxe kamer bij het zwembad (18 euro incl ontbijt) en worden ontvangen met een drankje met gebak. Heerlijk gebak! We overleggen even want we hebben de hele middag nog en we komen hier voor Polonaruwa Ancient Town. Ik had gelezen dat je dat het beste in de ochtend kunt doen op de fiets. Maar de hotel eigenaar zegt je kunt er ook gewoon met de tuktuk in en stoppen waar je wil. Oke beter ! Dan gaan we vanmiddag, snikheet is snikheet of het nou ochtend is of middag. Dus eerst een kaartje kopen niet bij de ingang maar bij een museum. Voordat je bij het museum een kaartje kunt kopen word je al tig keer aangeklampt. Eerst iemand die goedkope kaartjes wil regelen omdat hij local is krijgt hij ze goedkoper en kan hij meteen mee als gids. Ehh nee. De volgende wil dat we fietsen van hem huren ehhhh nee. Daarbij zien alle fietsen die je hier ziet er heel oud en krakkemikkig uit, maar mijn schoonmoeder zou zeggen prima fiets die doet het nog goed. Weer iemand die wil gidsen en andere die wat willen verkopen. Dan lopen we het museum in om een kaartje te regelen. Er zitten 3 mensen, 1 mevr bij de ingang van het museum zelf binnen. Nog een mevrouw die weet ik waar mee bezig is en de kaartjes verkoper. Een jongeman die op zijn stoel in slaap gevallen is[e-1f923]. Maar ja wij kunnen naar binnen[e-1f609]. Polonaruwa Ancient Town zijn de overblijfselen te zien van een oude stad. Mooi om te zien, tenminste als je rustig rond kunt kijken. Maar je word aangeklampt door de ene na de andere verkoper. Jammer maar nee en ik snap dat ze willen verkopen maar op deze manier werkt het niet. Uiteindelijk na ongeveer 3 uur binnen geweest te zijn, er een stuk of 10 te hebben gezien en bij 1 gezegend te zijn voor veel geluk en met een paars vlekje op ons voorhoofd gaan we weer weg. Nog niet alles gezien maar op een gegeven moment heb je genoeg gezien. Daarom ook geen gids die elke gebouw uitlegt, nee lekker op je gemak rond kijken. En wat ik wil weten lees ik of zoek ik op.[e-1f60a] Terug bij het hotel nog even wat gedronken op ons terras en daarna het zwembad in afkoelen. We eten vanavond bij het hotel, vanmiddag al doorgegeven dat het vis curry word. Een avondje makkelijk niet ver weg. Eergisteren dacht ik ik ga nog even naar toilet voor we terug lopen. Een houten hokje achter in de rimboe, Frans toilet wat ik helemaal niet erg vind. Je hoeft er namelijk niet op te zitten. Power cut dus zaklampje mee zet ik dat zaklampje op de grond zodat ik kan plassen en wat denk je .... Zit er recht voor mijn neus een kikker op de grond zo'n plakkikker. Ik denk niet reageren dan doet hij het ook niet, helpt natuurlijk niet want het beestje springt natuurlijk zodra ik weer beweeg. Dus nu lekker dichtbij de eigen onze kamer eten, helemaal niet erg. Nog ff chillen op de kamer. En morgen reizen we weer verder....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Polonnaruwa

Sri Lanka

Tuktuk Roadtrip 2022

Recente Reisverslagen:

09 September 2022

De terugreis.......

08 September 2022

Family House Negombo

07 September 2022

Negombo

06 September 2022

Kurunegala

05 September 2022

Kajakken en eten bij Windy Waves Kite en Beach
Rob en Ingrid

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 60338

Voorgaande reizen:

15 Juni 2023 - 06 Juli 2023

Backpacken door Guatemala.

18 Augustus 2022 - 09 September 2022

Sri Lanka

03 Oktober 2019 - 25 Oktober 2019

Madagascar

04 Oktober 2018 - 25 Oktober 2018

China en Hong Kong

02 Oktober 2017 - 02 Oktober 2017

Costa Rica

15 Augustus 2016 - 02 September 2016

Borneo en Maleisië

07 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Cambodja en Thailand!

05 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

Laos van noord naar zuid!

25 Oktober 2012 - 17 November 2012

Vietnam

Landen bezocht: