Pidurangala Rots en Kaudulla NP - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Pidurangala Rots en Kaudulla NP - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Pidurangala Rots en Kaudulla NP

Door: Rob en Ingrid

29 Augustus 2022 | Sri Lanka, Sigiriya

In Sigiriya het je de beroemde Lion Rock met bovenop de overblijfselen van het paleis van koning 477 -495 na Chr. En je hebt Pidurangala Rock. Beide rotsen liggen niet ver van elkaar midden in de jungle van Sigiriya. En het voordeel van deze laatste is dat je uitzicht hebt op Lion Rock terwijl als je naar Lion Rock gaat de overblijfselen ziet en de omgeving. Daarbij is Lion Rick beklimmen 25 euro pp ongeveer en Pidurangala rock 2,50 euro. Dus wij kiezen eerst voor de laatste. En tja dat is natuurlijk het mooist met zonsopgang of zonsondergang. Aangezien het in de ochtend koeler is kiezen we daarvoor. Dus de wekker op 4.30 uur. Als is afgaat bedenken we eerst gaan we het wel doen of niet en dan rijden we net na 5 uur in ons tukje naar de rots die op 10 min rijden ligt. Het is een half uur klauteren over rotsblokken naar boven. Eerst met hoofdlampje op daarna werd het al wat lichter. Er zitten een paar erg moeilijke stukken tussen maar het is ons gelukt! Als de zon net op is komen we boven, daar treffen we 1 Nederlands stel aan dat ook net boven is waar we een tijdje mee kletsen en op 3 locals na die snel weg zijn zijn we er alleen. Lekker genieten daar met een heel mooi uitzicht! We nemen er dan ook ruim de tijd voor. En tja als je naar boven klautert moet ook weer beneden zien te komen, wat soms echt niet makkelijk is. Op 1 stuk moet je je aan een touw een stukje steil omhoog trekken en later zo dus ook weer afdalen. Onderaan staat er nog een kleine tempel die we bezichtigen en dan met de tuktuk terug naar ons hotel waar we aanschuiven voor het ontbijt. Ook daar treffen we een Nederlands stel en even bijkletsen en dan gaan we relaxen. Terug in de kamer eerst de telefoon opladen want dat kan alleen als je in je huisje blijft. Of als je de deur van het slot laat[e-1f609]. En daarna hebben we nog even tijd voor het zwembad, want om half 2 worden we opgehaald voor een jeepsafari in Kaudulla NP. Een park met voornamelijk olifanten, die krijgen we dan ook ruimschoots te zien minimaal 80 stuks. Verder wat arenden en wat andere vogels en apen. Maar apen zitten overal. Ook bij ons huisje. Rond half 7 zijn we terug , er is nog steeds een power cut die begon toen we weg reden. Dus met hoofdlampjes en zaklamp 1 km gelopen naar de restaurants. Op aanraden hebben we bij Rastarant gegeten, niet super slecht maar ook geen aanrader.