Bij Cees in Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Bij Cees in Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Bij Cees in Negombo

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

19 Augustus 2022 | Sri Lanka, Negombo

We kunnen op tijd boarden en zijn iets later dan gepland weg. In Dubai verloopt alles soepel. Als je uitstapt moet je 20 min lopen en met de trein naar de volgende gate. En zo komen we vanochtend rond 9 uur aan in Sri Lanka. Onze bagage is er snel en Cees haalt ons op bij het vliegveld.

Toen we 2,5 jaar geleden de plannen hadden ons naar Sri Lanka te gaan met het plan daar zelf met een tuk tuk het land te gaan ontdekken kwamen we bij Cees terecht. Aangezien hij door vele werd aanbevolen! Dus wij contact opgenomen met Cees en Rob denkt al waar ken ik Cees toch van..... en dan valt het kwartje. Cees woont zo'n 13 of inmiddels 15 jaar in Sri Lanka en daarvoor in Breda. Weliswaar 200 meter bij ons vandaan en familie van ons heeft nog bij hem gewerkt. Wat is de wereld toch klein. We houden contact sindsdien en nu komt het er dan toch echt van. Dus aangekomen bij het Family House Negombo eerst bijgekletst.

Er komt iemand die gaat voor ons geld wisselen bij de juwelier. Dat is het voordeligst. We spreken af dat we later vanmiddag de Canal en Lagoon tour doen. Dus nu eerst een uurtje of 1,5 proberen te pitten. Dat scheelt, na zo goed als een nacht overslaan want in het vliegtuig niet echt lekker kunnen slapen.

Dan krijgen we uitleg over de tuk tuk, Rob rijdt een proefrondje en dat gaat goed! Hij past er gelukkig net in[e-1f609]. We proberen te tanken maar dat lukt niet ,er is niks er komt vanavond weer. Dit schijnt alleen in Negombo een probleem te zijn. De locals mogen nu 1x per week tanken de toeristen 1x per dag. Er kan 7 liter in en per liter kun je ongeveer 20 km rijden.

Dan nog ff op pad voor een simkaart maar krijgen het niet gevonden dus terug voor onze tour. We worden opgehaald met een tuk tuk en gaan daarna met een boot varen de lagune en de mangrove. Het is er ondiep en op een bepaald punt ga je uit de boot en een stukje lopen, het waterleven een beetje verkennen terwijl ze stoeltjes en een tafel in het water zetten met fruit voor ons. En een kokosnoot om te drinken. Wat over is is later voor de apen.

We varen door de haven. De grotere vissersboten blijven 1,5 maand op zee de kleine komen elke dag terug. Alles ligt er verlaten bij in de haven omdat ze geen brandstof hebben. Ook bij de vismarkt gekeken en overal uitleg gehad. Het was een mooie tour!

Op de terugweg nog een simkaart gescoord zodat we op google maps kunnen en we worden afgezet bij Lords waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken met live muziek. Geweldig tentje. Voordat we terug gaan nog met de voeten in de bak met knabbel visjes, ff wennen nog nooit gedaan. Ik kan niet tegen gekriebel aan mijn voeten, Rob vind het heerlijk maar het went moet ik zeggen, en dan lopen we de toeristische route terug want we kunnen het eerst niet vinden. Rond 11 uur zijn we dan terug van heerlijke eerste dag! Ik maak mijn hoofd leeg hier en ga dan pitten! rob slaapt al.