Mantadia NP - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Mantadia NP - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Mantadia NP

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

05 Oktober 2019 | Madagascar, Andasibe

5 oktober. Zoals afgesproken om 7.20 uur bij de auto, dus optijd ontbeten en een lunchpakket meegenomen.
Om half 8 ontmoeten we onze gids Herman weer bij de entree. We wilden eerst vandaag naar Andasibe NP en morgen naar Mantadia NP maar dat hadden gisteravond omgedraaid. Vandaag is het namelijk nog droog en Mantadia NP is moeilijk te bereiken en ook lastig te belopen als het regent en Andasibe NP niet.
Dus kaartjes gekocht voor de gids, de parkentrance, de auto en op pad!
Het is 14 km rijden naar onze hike, nu zul je zeggen dat valt wel mee maar als je weet dat we er 2 uur over doen dan kun je je misschien de weg wel voorstellen. Een bumpy ride weer! Een zandpad vol kuilen, daarom gaan hier ook niet zo heel veel mensen naar toe. Halverwege word ons ticket gecontroleerd en dan rijden we verder, totdat de gids stop roept, hij ziet een giraffe beetle, het vrouwtje. Wauw dat hij dat ziet vanuit de auto, het beestje is ongeveer een cm groot. Je kunt hem alleen zien in oktober, november of december. Super gaaf! We stoppen nog 1 keer om een kameleon te bekijken voordat we bij het begin van de trail aangekomen. Een hike door het Primairy Forrest. Hier spotten we de bruine lemuren, een kikker, spinnen, en de indri indri de grootste lemuur soort die er is en alleen in dit gebied van het eiland te zien in, lucky us!