Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Flores

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

24 Juni 2023 | Guatemala, Flores

Vandaag weer verkassen, rustig aan we hoeven pas om 9,30 uur weg. Dus eerst nog even rustig ontbijten, lekker crepes met fruit. Aangezien we een tijdje onderweg zijn. Van iedereen afscheid genomen en dan komt de taxiboot die Ron geregeld heeft. Hij zegt nog duidelijk 6x tegen hem je moet ze afzetten in Rio Dulce bij CoLiFaTi en nergens anders. Hij zegt tegen ons laat je nergens anders afzetten. Als hij ergens anders stopt gewoon zeggen waar je naar toe moet.

Oke doen we , en hij zegt laat het me even weten hoe het gegaan is......

Nou we waren de zijrivier uit de hoek om, stopt hij bij een restaurant, hij wil ons eruit hebben 150 meter vanaf El Hotelito Perdido, dat terwijl het een uur varen is naar Rio Dulce. De boot zit vol locals. En wat wij ervan begrijpen is dat hij ons alleen eruit wil als is het maar voor 5 min zoals hij gebaard. Nope zeggen we , Rio Dulce CoLiFaTi en we blijven zitten. Hij is niet blij maar vaart dan ineens door naar Rio Dulce naar een lokale drop off waar iedereen uit de boot gaat behalve wij. Wij leggen nogmaals uit waar we moeten zijn. Hij doet net of hij niet begrijpt waar we naar toe moeten maar uiteindelijk zet hij ons daar af.

Daar staat namelijk onze bus klaar om door te reizen. Nog even wachten.

Dan net voor vertrek op het moment dat Rob net een paar grote leguanen aan het spotten is zeggen ze dat ons ticket niet klopt. Dat het niet aangemeld is. Bellen met diegene die het verkocht heeft helpt niet want die neemt niet op. Op en neer appen met een kantoor. Daar zeggen ze dat we een nieuw ticket moeten kopen. Rob loopt naar de chauffeur en die zegt ja stap maar in, maar nee zegt de andere die regelt wie er in stapt nee, dat gebeurd niet. De chauffeur gaat bellen en het duurt even maar we mogen gelukkig mee!

Er is nog plek in de bus en we zitten naast een stel uit Deurne, die we ook tegenkwamen tijdens de eerste shuttle bus.

Op naar Flores, een rit van ruim 4 uur en we komen rond half 4 aan in Flores.

Waar we het laatste stukje naar het hotel lopen, daar mogen de busjes niet komen.

We checken in bij Amina hotel , ze kunnen alleen Spaans maar we komen er uit.

We geven de was af en gaan onze excursies boeken voor morgen en overmorgen. Onderweg ernaartoe barst het onweer los, ff schuilen want het regent behoorlijk hard. Na de hoosbui wat te eten zoeken, we belanden bij Terrazzo waar we heerlijk eten met uitzicht op de zonsondergang op het meer om Flores. Een lekkere cocktail drinken en even mijn verslag bijwerken.

Zometeen op tijd naar bed, de wekker loopt om half 3 af......tja dat is vakantie [e-1f609][e-1f607][e-1f603][e-1f60e]