Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Negombo

Door: Rob en Ingrid

07 September 2022 | Sri Lanka, Negombo

Vanmorgen eerst toch nog een berg op wandelen voordat we verder rijden. We zetten geen wekker want we zijn toch vroeg wakker iedere keer. Om half 8 lopen we dan ook ons hotel uit door de stad om naar de Athugala berg te gaan. Een olifanten rots met daarop een hele grote buddha die over de stad uitkijkt. En jij ook als je boven staat[e-1f60b]. Het was bewolkt toen we weg liepen bij het hotel, maar toen we de berg opliepen tja toen begon de zon te schijnen. En dan is het al snel snikheet en moeten we nog bergop.... zonder schaduw. Eerst een aantal traptreden uitgehakt uit de rots met leuning ernaast en vanaf de helft ongeveer mag je zelf steil naar boven lopen zonder leuning, je moet er dus wel wat voor over hebben. Gelukkig hadden we net van te voren ff een fles water gekocht. Maar als je dan boven bent word je weer beloont met een schitterend uitzicht! Naar beneden is nooit zo erg, dan ben je heenweg al vergeten. We komen een stel tegen als we bijna beneden zijn en die gaan al even uitrusten na de eerste 30 treden ongeveer. Dus Rob zegt nog good luck! Nog 400 te gaan.... We lopen daarna weer terug naar ons hotel eten onderweg nog een soort suikerbroodje, bijna bij het hotel krijgen we nog een fikse bui en dan checken we uit en gaan we op zoek naar fuel. Het derde tankstation in de stad heeft het en tanken is geen probleem. Zelfs zonder de QR code te laten zien. Rob zegt gewoon dat ie die niet heeft en ze tanken hem vol. Lekker, kunnen we er tegen tot Negombo, waar we met een kleine omweg naar toe rijden. Rob wil namelijk nog een souvenir scoren en er was ons verteld bij Weweldeniya langs de Kandy-Colombo road zijn ze te krijgen. Dus ik navigeer naar dat plaatsje, laatste stukje door een smalle bergweg kronkelen bleek het daar niet te zijn. Nog maar eens Google raadplegen. Ahhhhh nog iets gevonden 30 km verder, gelukkig wel richting Negombo. Dus 45 min later komen we er aan. Weweldeniya cane stores. Heeeel veel dezelfde winkels op een rij, precies wat ons was uitgelegd dus we zaten goed. Alleen niemand kon Engels en niemand had wat we zochten. Een bier cooler van Lion bier. Een bamboo houder waar je een fles of blik Lion bier in koel kunt houden. Uiteindelijk wisten ze allemaal wel dat er iemand in de rij ze zelf beschilderd alleen werden we van het kastje naar de muur gestuurd en na 20 winkels hebben we het maar opgegeven. Op naar Family House Negombo! Waar we na 3 plensbuien, zijkant tuktuk dichtmaken en erna weer open omdat de zon schijnt rond 4 uur arriveren bij Cees, Chandani en Binki! Waar we heerlijk bijkletsen de rest van de middag, heel leuk om te horen dat Cees ook deze verslagen leest en geweldig [e-1f607] vond. Rond 7 uur lopen we naar Lords om te eten, je kunt daar lekker eten en er hangt een gezellige sfeer! Daarna terug nog ff mijn verslagje maken en pitten. Morgen de laatste dag hier.....