Pegion Island en daarna door. - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Pegion Island en daarna door. - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Pegion Island en daarna door.

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

02 September 2022 | Sri Lanka, Trincomalee

Vanmorgen moeten we om 9 uur klaar staan voor onze excursie. We worden met de tuktuk naar onze excursie gebracht samen met nog een jongen uit onze slaapplek. Hij komt uit Belarus. Als we bij de boot zijn gaat er ook nog een stel mee uit Gent en een stel uit Stuttgart. Op naar Pigeon Island. Met de boot een half uurtje, het ligt een km uit de kust vanuit Nilaveli. Eerst met z'n allen de boot in het water duwen en dan gaan we. Vanaf Pigeon Island wat een heel klein eilandje is kun je vanaf het strand snorkelen. Je kunt ook het beste in de ochtend gaan, dan heb je de meeste kans om ze te zien.... Daar gaan we met onze eigen snorkel, we hebben onze telefoon en camera in het hotel gelaten en onze action cam mee genomen. Wauw wat een super mooie vissen zitten hier[e-1f929] allerlei kleuren en verschillende grotes komen voorbij. Ik ben al aan het filmen en denk ik zet hem even uit, ik wil batterij sparen voor als ik iets bijzonders zie. Daarna denk ik o het is het is ook wel leuk om Rob te filmen dus ik zet de Action Cam weer aan en richt hem naar Rob precies op het juiste moment[e-1f60d] wauw!! Tussen ons in op een meter afstand komen 2 rifhaaien voorbij, beide zo'n 1,5 a 2 meter lang! Echt vet![e-1f929] Rob heeft uiteindelijk 4 rifhaaien gezien en ik 2. De schildpadden hebben wij niet gezien de anderen wel. Maar wat een mooi gebied om te snorkelen en wat veel verschillende soorten vissen! Wauw!! Rond 12 uur gaan we weer terug. We kletsen nog even met de anderen en lopen dan terug naar ons hotelletje samen met de jongen uit Belarus. Hij is nu 6 maanden hier, sinds de oorlog uitbrak. Als je daar een opleiding volgde mag dat gratis maar dan moet je erna wel 2 jaar "gratis" werken. Hij is opera zanger. Hij moest nog een half jaar werken eigenlijk maar is in febr vertrokken. Hij was ook al een keer opgepakt en had 15 dagen onder verschrikkelijke omstandigheden in de cel gezeten omdat hij mee deed aan een protest. Daarna stond hij op de zwarte lijst en is naar Sri Lanka vertrokken waar hij nu soms als gids werkt. Bij ons hotelletje nemen we afscheid van iedereen en gaan weer verder. Doel vandaag Wilpattu bereiken. Het is half 2 als we vertrekken en komen rond half 6 aan bij Ceylon Resort midden in rimboe. De eigenaren zijn er niet, we hadden ook niet besproken, maar een moeder en een tante wel. Zij kunnen alleen geen Engels, ze laten ons de super mooie kamer zien en via de telefoon spreken we de eigenaren die aangeven er met een uurtje te zijn. Wij maken ondertussen een korte wandeling. Smeren ons in met aftersun want onze benen zijn goed verbrand vanmorgen [e-1f631] En dan staat rond 8 uur ons eten klaar, heerlijk! Morgen om half 6 op voor een nieuw avontuur.