Op naar Ella! - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Op naar Ella! - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Op naar Ella!

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

23 Augustus 2022 | Sri Lanka, Ella

Vanmorgen geen wekker ,..... afgesproken om om 9 uur te ontbijten maar we zijn al lang er voor wakker. Dus lekker op het gemak de backpacks weer in gepakt. En op naar het ontbijt op onze rooftop met schitterend uitzicht waar Buddhika een lekker ontbijt heeft gemaakt. Dan uitchecken. Ow ja hij wil nog graag een foto met ons en mijn whatts app nummer. Hij wil ook graag de foto's van het luipaard en de beren[e-1f60a]. Had ze net al naar Krishan de gids en onze driver Renje geappt.[e-1f60b] Was wel lachen gisteren ze vonden onze camera te gek...good camera! Soms give me the camera please, i have a good shot here[e-1f603]. We zijn er ook super blij mee, het is de eerste reis dat hij meegaat. Maar na het uit checken dus op naar Ella over de B35 die door Yala NP loopt en waar je dus ook dieren kunt tegen komen. Het grootste gedeelte van Yala mogen geen toeristen en jeeps komen dat is alleen natuurgebied dat met rust gelaten word voor de dieren. Maar op de B35 zien we eerst herten oversteken en later een jakhals. Weer verder staat een olifant een stuk van de weg af en net voor we het park uitrijden staat er een olifant op zijn gemak midden op de weg en hij is ook niet van plan weg te gaan. Voor ons staat een motorrijder die komt even naar ons toe want hij durft er niet langs. Aan de andere kant van de olifant staat ook een motorrijder te wachten. Dan komt er een auto die gaat er wel langs en de olifant zet iedere keer een stap naar voren i.p.v. naar achter als je er langs gaat en zwaait met een flinke tak naar iedereen die er langs wil. Uiteindelijk toch maar er langs, en de motorrijder volgt ons. Na het park nog ff tanken , hij was zo goed als leeg en dat lukt bij het 2e tankstation. En dan de slingerweg de bergen in op naar Ella. Trouwens als je ff stopt om de benen te strekken stopt iedereen om te vragen of er iets is met de tuktuk "no just a break[e-1f609]". We passeren Rawana watterfall waar we ff een foto momentje hebben. Je mag er ook zwemmen, maar wij rijden door met onze bagage. We hadden gekeken en wilde bij Green villa's overnachten, maar tja gaat u hier links af ehhhh oke. Nou niet oke zo steil niet normaal. En ook niet te zien waar je uitkomt dus waar kan gedraaid terug omhoog uhhhhhh. Dat ging niet de tuktuk ging achteruit omlaag. Ik uit gestapt om gewicht te verminderen en toen ging het net. Bovenaan maar ff op internet zoeken naar iets dichtbij een makkelijkere weg en komen zo bij White House. We vroegen of er nog plaats is jazeker wel 5 kamers , volgens mij zijn we weer alleen. 4500 roepie per nacht prima! We blijven 2 maar wss 3 nachten. Spullen op de kamer en op naar Chill Café ff een drankje doen, relaxen, verslag bijwerken, eten, weer drinken en dan morgen aan de wandel hier!