Eindelijk! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

18 Augustus 2022 | Sri Lanka, Negombo

Dit keer een verslagje achteraf. Waarom....?

We kregen toch wel wat vragen na onze reis, geen reisverslag...?

Tja we hebben hier toch ook nog wat mensen die ons volgen, dus bij deze plaats ik het reisverslag ook hier nog.

Sorry waarbenjijnu maar ik was overgestapt naar polarsteps.

Reden daar is het verslag fijner te plaatsen/veranderen.

En kun je makkelijker foto's toevoegen.

Alleen kan niet iedereen het zien, alleen als je het deelt of als iemand er een account heeft.

Mocht je nieuwsgierig zijn....

Maar bij deze het eerste verslag.....

Tja daar gaan we dan eindelijk!! Vliegtickets al 2,5 jaar in de pocket! Corona gooide roet in het eten, wie had dat gedacht toen we op onze laatste verre reis 3 jaar geleden voor het eerst opa en oma werden in Madagascar. De tijd heeft niet stil gestaan inmiddels zijn we trots op onze 3 kleinkinderen! En toen het testen voor vliegen naar Sri Lanka en later terug naar Nederland eraf ging konden we weer gaan denken aan onze wat verdere vakanties. Door het gebrek aan toeristen had en heeft Sri Lanka het wat moeilijker en is er vooral op en af een gebrek aan brandstof geweest. Iedereen heeft het nieuws kunnen volgen ook al werd het daar soms erg opgeblazen. Op 1 mei besluiten we dan toch onze vliegtickets te verzilveren en onze vluchten vast te leggen. Je kunt wel wachten maar nu heb je nog voorpret en kun je je nog inlezen en een reisroute maken (hoewel ik die 2 jaar geleden als zo goed als af had). En situaties kunnen ook binnen een dag veranderen dus waarom zouden we langer wachten. Bij Emirates is alles snel geregeld en binnen 5 minuten hebben we onze tickets. De pret kan beginnen. Meteen Cees geappt, we overnachten de eerste en laatste nacht bij hem, Cees regelt onze Srilankaanse rijbewijzen en we huren onze Tuk Tuk bij Cees!!

En dan een week later zijn er wat onrusten voornamelijk in Colombo en veranderd Sri Lanka van code geel in code oranje, zo zie je maar in een dag kan er veel veranderen. [e-1f609] Er kan ook veel veranderen in de komende 16 weken nog te gaan voor onze reis. We volgen veel reisverslagen van mensen die op het moment er rondreizen, hoe zij het hebben. En eigenlijk roept iedereen op om zeker toch te komen. Aangezien er in de facebook groep Sri Lanka backpackers ook wat reizigers vragen hebben en twijfelen wat verstandig is. Maar aan de bevolking ligt het niet, je word er op handen gedragen zeg maar, iedereen is even vriendelijk! En vandaar dat wij eigenlijk altijd zoiets hebben gehad van we gaan! De laatste paar weken is het gelukkig rustiger geworden en de brandstof toevoer komt langzaam op gang niet geheel onbelangrijk als je zelf rond wil reizen in een Tuk Tuk, daarbij krijgen de toeristen nog steeds voorrang. Klinkt raar en zal raar voelen maar ze doen dat maar al te graag, de bevolking wil ook dat het toerisme weer op gang komt.

Vandaag is het dan zover en gaat ons avontuur beginnen! Met de trein naar Schiphol en vandaar een vlucht met Emirates via Dubai naar Colombo waar we morgen om 8.35 uur aankomen. Het is daar 3,5 uur later dan in Nederland.

Vanmorgen via de toeristische route naar het station gebracht door Ad. We nemen de trein van 9.15 uur dan hebben we nog een uur speling mocht er op het spoor iets tegen zitten. Dat blijkt niet het geval en zo komen iets na 10 uur aan op Schiphol, 5 uur voor vertrek. We wachten beneden netjes en sluiten dan 4 uur voor vertrek aan in de rij. Ik had dinsdagmiddag " al online ingecheckt" ..... Tenminste ik heb het geprobeerd tot het stoom uit mijn oren kwam na een UUR alles iedere keer opnieuw invullen. Ik kreeg iedere keer een foutmelding. Die foutmelding ging over iets optioneels namelijk het Skywards ( een soort punten sparen) nummer van Emirates. Na een uur Emirates maar eens gebeld. Het nummer stond automatisch ingevuld en klopte ook met ons nummer, volgens de vriendelijke mevrouw kon dat bij ons beide niet hetzelfde zijn. Laat er maar 1 weg. Oke bedankt en opgehangen ik dacht dan is het zo gepiept maar nee, je kon het niet uitzetten dus een half uur erna nog maar eens bellen. Toen kreeg ik een vriendelijke meneer, uiteindelijk heeft hij voor mij ingecheckt en kon ik later inloggen en de stoelen wijzigen. Zo gezegd zo gedaan. Na het stoelen wijzigen kreeg ik het alleen spaans benauwd, wat als hij het paspoort nummer niet goed ingevuld had. Ik kan het namelijk niet checken..... Dus spannend aan de balie, niks aan de hand mijn Engels was dus goed over gekomen. Bij de balie moet je ook je vaccinatie bewijs laten zien en je visum anders mag je niet mee. Nou Rob moest nog even uitzoeken in zijn mail waar hij zijn goedgekeurde visum had gelaten maar ook dat kwam goed. Tegen half 2 is de bagage ingecheckt en zijn wij door alle controles heen. Dus wachten op de volgende stoel, om half drie mogen we boarden voor onze eerste vlucht[e-1f973]. Ondertussen van het thuisfront te horen gekregen dat er iemand boos is..... oma en opa moeten terug komen Aaron wil ook mee op vakantie en in de trein en het vliegtuig[e-1f609]