Shuhe en weer verder..... - Reisverslag uit Kunming, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Shuhe en weer verder..... - Reisverslag uit Kunming, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Shuhe en weer verder.....

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

16 Oktober 2018 | China, Kunming

Maandag 15 oktober, lekker uitslapen en als we opstaan schijnt de zon al. We gaan ontbijten bij de bakker. Daar hebben ze ook lekkere koffie en chocomel. We hadden besloten vandaag niet ver weg te gaan. We lopen door haligu en zien de besneeuwde toppen van de jade dragon mountain. Lijiang en Shuhe liggen in een vallei. We lopen bij Shuhe de berg op naar 2 uitzichtpunten. Bij 1 punt hangen ook allemaal vlaggetjes zoals je in Tibet ziet. Eenmaal terug in het stadje zoeken een bar op om ff lekker te zitten. En eindelijk eens een keer goede wifi! Dat hebben we de hele reis nog niet gehad. Dus we blijven hier ff zitten. Hier gaan ook weer veel bruidsparen foto's maken. Dat is wel lachen bij sommige. Je ziet hier ook soms honden verkleed lopen. Hier loopt er een met een jasje met muts op zodat hij niet ziet waar hij loopt. Gisteren zagen e er een verkleed als eend..4 groene schoentjes een zwart broekje met er overheen een regenjas en en een snavel voor zijn bek. Als we weer op pad gaan komen we een iemand uit Frankrijk tegen ze zat gisteren bij ons in de bus naar de Tiger leaping gorge. Nog ff staan kletsen , vanaf morgen is het weer open. Zij blijft hier nog langer , ze reist een half jaar. We nemen afscheid en lopen nog door het centrum waar we nog een jak pie. Zo'n Engelse pie/taart zeg maar met jak vlees eten. Het is een leuke tent en ze doen vanalles om het je naar de zin te maken. Zo ook een traditionele dans. Dan terug naar het hotel waar de didi ons om half 10 ophaalt en ons naar het treinstation brengt. Voor onze nacht/slaaptrein naar Kunming. Op het treinstation komen we ook weer een stel tegen die de dag ervoor bij ons in de bus zat . Hij uit Frankrijk en zij uit Finland die allebei lang reizen. Samen met nog een ander stel uit Spanje. Het stel uit Spanje had de trekking wel gelopen , zij waren een dag eerder gestart. Zij snapten niet dat niemand meer mocht lopen. Net voordat we weg gingen uit het hotel zei iemand dat er daar ergens een flinke aardverschuiving was geweest. We kletsen vooral over reizen want ze gaan na de nachttrein alle 4 door naar Vietnam. Dan is het tijd om in te stappen, hebben de softsleeper. Net zo hard als de hardsleeper. Het enige verschil is 4 bedden in een cabine of 6. Dus 2 boven elkaar of 3 boven elkaar. Ik heb het idee dat ik het Spaans benauwd krijg met 3 boven elkaar vandaar de softsleeper. We delen onze cabine met 2 Chinese jongens en vertrekken mooi op tijd 23.40 uur naar Kunming.

Maandag 16 oktober, redelijk goed geslapen. Rob minder goed maar dat ligt gedeeltelijk aan mij. Ik soms wakker geweest, Rob soms geslapen. De trein heeft ook nog een uur of 2 stil gestaan vannacht, maar we komen gewoon om 9 uur aan in Kunming. Dit is onze reisdag. We zien eigenlijk meteen als we uitgestapt zijn dat er vanuit hier een shuttle bus naar het vliegveld gaat. We droppen onze backpack en daypack en gaan een stukje lopen. We moeten rond half 1 weer terug zijn voor de shuttle bus. Kunming is een grote stad, met veel "lelijke" grauwe hoogbouw net als alle grote steden hier. Ondertussen komen we de 2 stellen weer tegen. Zij hadden net 3 uur bij de Mac gezeten :-) wij konden hem niet vinden :-) Zij moeten overbruggen tot vanavond 11 uur en wij pakken de suite bus naar het vliegveld waar we zo een vlucht hebben naar Zhangjiajie. Op naar de natuur!! Daar zijn we wel aan toe na al de steden.

• 16 Oktober 2018 - 15:51

Sonja:

Hey Rob en Ingrid. Dat is ook meer jullie ding om de natuur te ontdekken.Vooral als de steden grauw en grijs zijn.
    Veel plezier weer.

• 16 Oktober 2018 - 15:53

Mary En Jan:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag nog.Ik had een tijdje geen telefoon en internet.Dus vandaar daeen paar dagen te laat ben met reageren. Ik kan nu jullie verhalen gaan lezen.
    Heel veel plezier.

• 20 Oktober 2018 - 15:50

Hanny:

Ben nog steeds aan het vervolgverhaal bezig