Panda's in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Panda's in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Panda's in Chengdu

Door: ngrid

12 Oktober 2018 | China, Chengdu

Eenmaal in Chengdu de metro dus gepakt en naar het hotel gelopen. Als we er aankomen is het al half 12. Voor ons zijn een moeder en dochter later blijkt uit Zwitserland. Dan kunnen wij inchecken. We zijn hier voor 1 nacht. Ze vraagt wat we morgen willen doen en hoe laat we verder reizen. Tja wij komen hier natuurlijk voor het Chengdu Giant Panda Research en Breeding Center. Dat kun je het beste zo vroeg mogelijk bezoeken in de ochtend. Dan krijgen ze eten deze maanden (voedertijd is per maand verschillend, dat ligt aan het weer). En dan zijn ze het actiefst. En niet te vergeten........minder druk als je gaat wanneer het open gaat. Moeder en dochter gaan ook en de baliemederwerkster stelt voor om de taxi te delen. Prima!! Ze legt nog uit wat we eventueel erna kunnen doen.
Dus wij naar de kamer, nog ff het verslag geplaatst wat ik in de trein gemaakt had en op Facebook gekeken. Iedereen bedankt voor de felicitaties!! Als ik probeer te reageren lukt het niet. Dus dan maar via deze weg.
En dan de wekker op half 6........ nog ff proberen 5 uur te slapen.....
We moeten om half 7 beneden zijn, dus snel douchen , backpack weer inpakken en naar beneden. Binnen 5 min is de taxi er en brengt ons in een half uur naar het Panda Breeding Center. Dus om 7 uur zijn we er......de kassa gaat om half 8 open...... de meeste chinezen kunnen de qr code scannen voor de entree, dus we staan vooraan in de rij en niemand dringt voor :-).
Dan naar binnen, alle Chinezen rennen.....wij denken nog ...uhh
Staan ze in een lange rij voor zo'n elektrisch golfkarretje voor 15 personen of zo. Chinezen houden niet van lopen..... je zag ze ook in de Pingyao rijden. Maar wij pakken de engelstalige info/plattegrond en gaan lekker lopen. En dan wauw.... we zien eerst 2 baby/kleine panda's die liggen te slapen buiten. Daarna zien we er 2 spelen. Verderop ligt een grote lekker geposeerd op bamboe te knagen. Echt geweldig om te zien! We zien ze op verschillende plaatsen spelen met elkaar en eten. Eentje komt er nog uit een boom geklauterd. Hopelijk zijn foto's gelukt onze want ze waren erg fotogeniek. Middels een donatie hebben we een panda geadopteerd. Bij de rode panda's kon je niet komen, er zijn daar teveel zwangere panda's, zodat deze rust moeten hebben.
En zo lopen we rond 11 uur weer naar buiten. Inmiddels is het weer loei druk geworden, gelukkig viel het bij ons nog mee en het hebben we overal kunnen kijken. Saai maar weer iets afvinken van onze bucketlist.....
We pakken de bus naar het centrum waar we nog rondwandelen in het toeristen gebied met chique winkels, kunstgalerijen, restaurants en eetkraampjes. We proberen verschillende dingen bij de eetkraampjes en als we alle straatjes hebben gehad lopen we terug naar het hotel.
Waar we op het dakterras ploffen en ff relaxen tot dat we zo om 4 uur met de metro naar het vliegveld gaan. De voeten begin ik te voelen maar ja we lopen gemiddeld iedere dag 20 km........