Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Pingyao

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

09 Oktober 2018 | China, Pingyao

Dinsdag 9 oktober we zetten de wekker op 7 uur. Och laten we ontbijten in het hotel. Ze hebben ook brood en gekookte eieren. Oke na een hap ei denken laat maar zitten. Het eigeel zit een dikke groene rand omheen. Dan maar een erg droge boterham zo opeten. We ondekken nog jam in een zakje zoals je ketchup zakjes hebt. Rob probeert nog iets anders maar geeft het na 1 hap ook op. Drinken hebben ze er niet bij. Veel warme tipisch chinese gerechten....
We stallen onze bagage en regelen een drop off voor naar het treinstation.
Daarna op pad. We halen een ticket waarmee we op de stadsmuur mogen. En je mag er alle musea mee binnen. Eerst over de stadsmuur gelopen een heel stuk. Vanaf de muur zagen we net erbuiten een groot plein bij een school waar alle kinderen in schooltenu op de maat/geluidsband ochtendgymnastiek deden. Er werd ook opgelet of ze wel mee deden. Daarna per klas in de rij en dan per klas naar binnen marcheren. Indrukwekkend om te zien.
We lopen over de muur naar het eind punt. Van de nord gate naar de east gate. We zijn nog in het beef museum geweest en in 2 tempels/musea mooi om te zien maar dat is dan ook wel genoeg. In de stad binnen de stadsmuren zit buiten veel musea vol met touristenwinkeltjes. Dus we struinen wat door de staten. We worden ook constant gefotografeerd en aangegaapt. Soms vragen mensen het, maar meestal stiekem , maar dan zie je het overduidelijk. Maar ja maakt niet uit , wij zetten hun infeite ook op de foto.
De Chinezen zelf gebruiken trouwens bijna geen geld om mee te betalen. Zij hebben hier we chat (ipv watts app) en daar kunnen ze vanalles mee...maar onder andere appen en betalen. Ze scannen de qr code en het is betaald. Ze hebben geen portemonnee meer nodig. Als je dit verslag leest ter info en je wil naar Pingyao. Zorg dat je er 1 avond bent, al kom je s avonds aan maakt niet uit maar het is dan erg mooi en sfeervol in de autentieke straatjes met allemaal rode lampionnen. Alles is tot een uur of 10 in de avond open. Verder heb je aan een halve a driekwart dag genoeg in de stad. Om verder te reizen met de trein is een half uur van te voren aanwezig zijn op het treinstation lang genoeg. Ze hebben maar 1 wachtruimte en 2 perrons.
Wij zijn dus om 7 uur weg gebracht naar het station en zitten nu in de trein van Pingyao naar Xi'an. Die er 2 uur en 40 minuten over doet hij en rijd 240 km per uur.
Zodadelijk met de subway naar het centrum en dan nog een stukje lopen naar het hotel waar we rond half 12/12 uur aan zullen komen.

Leuk trouwens om jullie reacties te lezen!
Bye bye!

• 09 Oktober 2018 - 15:19

Sonja:

Ik probeer het nog maar eens

• 09 Oktober 2018 - 15:50

Peter V Tol:

Geweldig dat jullie op eigen houtje dit doen.
    En leuk dat je nog tijd hebt om zo leuk te schrijven erover.
    Groet peter

• 10 Oktober 2018 - 12:39

Sonja:

@Sonja, typ je tekst eerst in Word of Notepad en kopieer/plak het daarna naar deze site. Als het dan niet lukt kan je het gelijk nog een keer proberen en hoef je niet opnieuw te typen.

Tags: Xi'an