Bye Bye Cambodja... hello Thailand - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Bye Bye Cambodja... hello Thailand - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Bye Bye Cambodja... hello Thailand

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

20 Augustus 2015 | Thailand, Surat Thani

19 augustus.....
Dit is onze reisdag, toen we opstonden voelde Rob zich al niet helemaal lekker. Eerst onze backpacks weer ingepakt en afgegeven bij de receptie, meteen onze transfer voor naar het vliegveld geregelt. Om half 1 komt de tuktuk en brengt ons naar het vliegveld. We ontbijten en lopen nog een ronde door Siem Reap. Voor de gene die dit lezen als voorbereiding op hun reis. Iin Siem Reap heb je aan 2 dagen genoeg, tenzij je graag een paar dagen achter elkaar allemaal tempels wil zien en ze ook allemaal wil zien. Je kunt namelijk meerdere tempels op 1 ochtend bezoeken. Zonsopkomst bij Angkor Wat en daarna naar Tha Prom , de Bayon Temple en nog terug naar Angkor Wat is in 1 ochtend te doen. Als je gaat probeer er een accommodatie met zwembad te vinden , het is er namelijk loei heet! Wij hebben ons er prima vermaakt 3,5 dag maar als we het over zou doen zouden het er 2 zijn. Na ons rondje lopen met de tuktuk naar het vliegveld. We doen er een half uurtje over.
Bagage ... inchecken. ... nog even een hotdog gegeten en daar gaan we dan om half 4 ... bye bye Cambodia......... hello Thailand!
Volgens ons is er iets meer controle op het vliegveld...... weer een nieuw visum en dan onze bagage ophalen en weer inchecken voor onze vlucht naar Surat Thani. We hebben allebei geen eetlust en Rob voelt zich steeds beroerder dus op naar de gate voor onze vlucht. Vanmorgen met pijn en moeite onze overnachting geboekt , want de free wifi is nog nooit zo belabberd geweest tijdens onze reizen. Als we in Surat Thani aankomen hebben we ons meteen naar ons hotel laten brengen. Waar we ook meteen in bed zijn gekropen zonder nog iets te eten. Rob is de hele nacht ziek, we hadden allebei het idee hier zitten we 3 dagen vast. Maar wonder boven wonder hebben we ook wat geslapen, ondanks dat de haan/hanen de hele nacht vanaf 12 uur aan een stuk door kraaide. We voelde ons de volgende ochtend iets beter dus uitgecheckt met de taxi naar het busstation en van daaruit met de minivan naar Khao Sok. Een rit van een kleine 3 uur....eerst nog andere ophalen.... en dan komen we uiteindelijk bij het iets verder weg gelegen riverside cottage's.......
De chauffeur van de minivan klaagde al, het ligt verder weg moeilijker bereikbaar met al die modder. Dus wij dachten al waar komen we nu weer terecht. Khao Sok nationaal park! Waar het scheinbaar altijd regent. Maar dat geeft niet het is hier geweldig! Super mooi! We boeken voor morgen een trip van anderhalve dag.... in de hoop dat we dan optijd zijn voor onze volgende vlucht.....dat was nog niet zo gemakkelijk maar het geweldige personeel doet er alles aan om het mogelijk te maken!
Daarna leggen we de spullen op onze kamer en gaan ff lunchen, we hebben namelijk al 24 uur niks meer gegeten, dus voorzichtig eerst een beetje.
We spreken af om om 2 uur te gaan tuben, in een grote band op de river je voort laten drijven door de stoming. We zijn met z'n 6en , toevallig allemaal Nederlanders. Super gaaf en dat het regent maakt niet uit, je bent toch al nat en je merkt het niet eens:-)
Daarna meteen ff gedouchd , de tas voor morgen ingepakt en nu lekker in ons hutje in de jungle naar de regen liggen luisteren. Ff een rust momentje heerlijk hier! Super accommodatie!

Ow ja pap als ik nog sprinkhanen tegen kom neem ik wel wat voor je mee!
en Kelly geniet nog van je laatste weekje!

• 20 Augustus 2015 - 21:51

Hanny:

Knap hoe jullie zoveel werk/reis verstouwen in zo'n korte tijd en met die hitte. Maar ik zou er ook zoveel mogelijk gebruik van maken. Zonde om iets te laten lopen, waarschijnlijk kom je er nooit meer. Nog veel plezier en geniet van alles wat je te zien krijgt. Hanny

• 24 Augustus 2015 - 12:40

Sonja:

Hey Rob en Ingrid,
    Ik heb ff bij gelezen. Ik volgde het soms een beetje op facebook, maar op je telefoon kan ik de reisverslagen niet lezen. Net iets te klein. Je kan het wel weer vergroten, maar dat leest weer niet zo makkelijk.
    Jullie hebben het maar druk op de vakantie. Maar zo zie je natuurlijk wel heel veel.Die sprinkhanen zullen Rob toch niet aan het vervelen zijn in zijn buik ;-)
    Maar fijn dat het wel weer wat beter gaat. Het zal ook wel te maken hebben met de ommedraai van het weer en het eten.
    Nog heel veel plezier verder. Ons tripje begint morgen :-)