Laatste dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Laatste dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Laatste dag Cambodja

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

18 Augustus 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Woensdag 18 augustus.
Uitslapen! Tenminste we hebben tegen SokChan gezegt dat ie ons om 9 uur op mocht komen halen. Een keertje iets later, je bent toch altijd vroeg in de middag klaar met je tour. Vandaag gaan we naar een iets verder weg gelegen temple de Banteay Srey deze heeft nog mooie reliëfs. Het is nogal een eind rijden maar zo zie je nog wat van de omgeving.... rijstvelden ...een varken achter op de scooter...
Ook hier is het weer wat drukker... honderd bel Chinezen zoals wij ze noemen.....kijken nergens naar en lopen allemaal met een mobieltje in een selfie stick en gaan overal poseren in allerlei houdingen. Als je probeerd een foto te maken waar niemand opstaat lopen er ineens weer een paar door het beeld heen.
Na de temple gezien te hebben stoppen we bij het landmijnen museum. De oprichter is als 5 jarig jongetje ingelijfd bij de rode khmer, zijn ouders waren vermoord. Als 10 jarige moest hij mee vechten, hij heeft gevochten voor de Rode Khmer, het Vietnamese leger en Cambodjaanse leger. Hij moest in die tijd veel landmijnen plaatsen voor de vietnamezen en na de oorlog is hij begonnen met ze op te ruimen. Bijna alles wat er ligt, en dat is best veel, is door hem zelf ontmanteld. Hij vangt ook landmijn slachtoffers op, zorgt dat ze kunnen leren en geeft ze een thuis.
Als we terug rijden gaan we nog naar een vlindertuin. Mooi aangelegd de tropische tuin en krijgen uitleg over de vlinders.
We rijden nog even langs ons hotel om mijn zonnebril op te halen, het glas was er een paar dagen geleden uit gevallen.Ik had het schroefje nog dus even vast laten zetten. We doen nog een late lunch , Rob doet er ook een paar gebakken sprinkhanen bij..... ikke niet mij niet gezien, gaat me net iets te ver... daarna nog een heerlijke voetmassage van een uur voor rob en voor mij een half uur gevolgd door een voet scrub van een uur heerlijk ff relaxen!
Dan staat SokChan alweer klaar om ons naar een traditionele dansavond te brengen, het is eerst lopend buffet gevolgt door 6 traditionele dansen. Leuk om een keertje mee te maken!
Om 9 uur zijn we dan weer terug in ons hotel, geven SokChan een flinke fooi, hij heeft de afgelopen 3 dagen toch erg zijn best gedaan om ons alles te laten zien wat we wilden en het naar onze zin te maken. Hij was super blij!

Morgen hebben we een reisdag. We vliegen morgenmiddag terug naar Bangkok waar we 2 uur wachten op het vliegveld en dan een vlucht hebben naar Surat Thani. Dit ff ter info gezien de bomaanslagen in Bangkok! We laten wel weer wat horen als we veilig zijn aangekomen op facebook. Foto's plaatsen op facebook lukt niet , alleen van de mobiele telefoon maar aangezien we die overdag niet meenemen staan er nog niet veel op.

• 18 Augustus 2015 - 21:00

Wim Verschuuren:

Wees voorzichtig en alert in Bangkok. Er dreigen nog meer aanslagen te komen, gezien men niet de dader(s) kan traceren.
    Geniet verder van de reis. Jammer dat ik niet samen met Rob van sprinkhanen van smullen .......
    Pap

• 19 Augustus 2015 - 08:42

Kelly:

Mooie dagen gehad zo te zien, jammer dat foto's uploaden moeilijk gaat :( kon ik hier en daar een beetje meegenieten van de beelden... wij hebben nu onze laatste werkdag gehad, dus de vakantie gaat beginnen! We hebben hier georgische vrienden die ons alles laten zien :) super leuk!
    Geniet van de volgende plek!

Xxx kelly