Ho Chi Min City - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Ho Chi Min City - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min City

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

12 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

11 november
We hadden gisteravond nog een excursie geboekt voor vandaag bij de sinh toerist.
We moeten ons om 8.15 uur melden.
Onze groep bestond uit 22 man allerlei nationaliteiten.
We gaan 's ochtends naar de Cao Dai tempel, het is zo'n 3 uur rijden.
We hebben dan een uur de tijd om vrij rond te kijken, het is een super mooie boedistische tempel. Op het moment dat wij net de tempel van binnen bekeken te hebben (je mag alleen aan de rand rondlopen in de midden mag je niet lopen) begint erheen dienst. Indrukwekkend om te zien!!
Vervolgens is het een uur rijden naar de Cu Chi tunnels. Daar krijgen we een rondleiding, je mag zelf schieten op de schietbaan als je dat wil. En we gaan de tunnels in. Heel anders daarbij de dmz tour, daar was hij voor de bevolking en deze werden gebruikt om te vechten. Op het moment dat ik erin ging kreeg ik het spaans benauwd en wilde ik eruit. Dat kon niet want er zijn er al een aantal achter je dus je moet door. De eerste uitgang eruit dacht ik er zijn er 4.......... en het was kruipen op je hurken hier. En dan zijn ze al iets groter gemaakt voor de toeristen....... hoe Rob het gedaan heeft weet ik niet ,verder als de 2e kwam hij niet. Ze werden ook steeds smaller was al gezegd. Hij heeft er nu nog spierpijn van!
We waren om half 7 weer terug in Ho Chi Min City.

12 november
Ho Chi Min City verkennen, het is niet onze stad, daar zijn we wel al achter.
Even wat info.
10 jaar geleden woonde hier 6 miljoen mensen en waren er 500duizend scooters.
Nu wonen er 9,2 miljoen mensen en zijn er meer dan zijn 5 miljoen scooters.
De stad is in die die qua oppervlakte niet groter geworden.
Iedereen doet alles op de scooter. Je zet zo 6 krattenbier achterop dat is nog niks, iedereen doet boodschappen mee. Je kunt gemakkelijk met 4en op enz.
Verder rijden taxi's en dikke vette grote auto's. Vietnam is niet arm....
Je kent hier 2 seizoenen regen seizoen en droog seizoen. In het regen seizoen valt er weleens een buitje dat is het enige verschil.
Het is elke dag tussen de 30 en 40 graden ook in de avond...... zweten dus!!!!
Maar we hebben vandaag overleeft!!!!
We zijn eerst naar het warrants museum gegaan, wat voornamelijk bestaat uit foto's in info. Buiten staat er wat Amerikaans materiaal.
Veel ook over de gevolgen, ook nu nog, vooral baby's die nog steeds misvormd geboren worden door de gevolgen van agent orange. Indrukwekkend museum!
Daarna zijn we naar het hoofdpostkantoor gelopen en de notre dame kathedraal. We hebben ons naar Chinatown laten brengen en na daar gekeken te hebben, hebben we 2 riskjas voor 2 uur genomen en zijn we bij 5 pagodes / tempels langs gegaan. Hebben er nu wel genoeg gezien, haha!
We hebben ons terug laten brengen door de taxi naar de Ben Tanh markt vlak bij ons hotel, waar we nog souvenirtje voor de kids hebben gekocht. En daarna hebben lekker bij highlands coffee gezeten.
We hebben inmiddels ook een heel lekker eettentje gevonden waar we net van terug zijn.
Morgen en overmorgen ontvluchten we de stad voor een 2 daagse mekongdelta tocht. Ben zeer benieuwd!!!
En dan zit het er alweer bijna op...
En Hanny zal niet alleen aan het weer wennen zijn... ook dat de bakker op het plein me niet naar binnen wil slepen om iets te kopen.....haha
Tot over de 2 dagen !

• 12 November 2012 - 20:37

Hanny:

Dat verhaal van die scooters ken ik nog heel goed van Marijn, hij stuurde daar ook nog foto's van, nou, nou, nou......Dag, Hanny

• 13 November 2012 - 20:32

haha dat kruipen :P ik moest er wel om lachen, lekker spierpijn! je moet er wat voor over hebben ;)
    weer een hoop gezien! de tijd vliegt voorbij zeg, damn... zaterdag zijn jullie alweer terug!
    achja dan zul je je ook niet vervelen ;) zal wel wat was bewaren voor je..
    Ik heb morgen 2 presentaties, WAAAAHHH denk even aan mij! als ik dat heb overleefd, kan ik voorlopig weer ademen... verder gaat alles wel goed denk ik zo... beetje druk, maarja dat is alles...

xxx kel