Op naar Antiqua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Op naar Antiqua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Op naar Antiqua

Door: Rob en Ingrid

16 Juni 2023 | Guatemala, Antigua

Tja dan is het zover! We mogen weer. Dit jaar vroeg in het seizoen dus een beetje onwerkelijk nog.

Waar naar toe vroegen we ons in februari af en na dagen " in te lezen " door middel van vele landen op YouTube te bekijken werd het Guatemala.

Een keer niet Azië dus, voor diegene die ons kent.

Spannend omdat er uitdagingen zijn deze reis, maar we hebben er zin in!

Dus vanmorgen met de bus naar het CS Breda en met de trein naar Schiphol tenminste als we mogen. De trein was ruim op tijd op het perron en als we zitten is het wachten tot we mogen ehhh 5 min vertraging worden er 10 en uiteindelijk 15 we stonden blijkbaar voor een rood sein. Geeft niet we hebben vertraging ingecalculeerd gezien eerdere ervaringen met de NS. Om 10.20 uur hebben we onze bagage ingecheckt en zijn we door alle controles heen. Na een klein rondje wandelen wachten bij de gate. Ik krijg nog een bericht of ik me wil melden bij de gate. Bleek dat ze beneden mijn paspoort niet goed hadden gescand en dan rond 1 uur vertrekken we met klm naar Panama City een vlucht van 10 uur. De crew vraagt nog aan Rob of hij met extra beenruimte wil zitten daar is nog 1 plek vrij en geen 2, maar hij wil naast mij blijven zitten.

Dan maar even een filmpje kijken dan gaat de tijd veel sneller ik kijk Pitch Perfect 2 altijd leuk als er veel muziek in zit. Daarna nog 2 films en wat spelletjes ter afwisseling en dan landen we iets na 24.00 Nederlandse tijd in Panama City.

Hup door naar de volgende gate voor onze vlucht naar Guatemala. Het is hier niet grootschalig we mogen nog even wachten en dan kunnen we alweer boarden. Onze overstaptijd was 1,5 uur.

Ow ja alles in het Spaans er komt geen Engels meer aan te pas. Toch maar eens een keer me erin verdiepen [e-1f914]. Wel handig[e-1f605].

Dit keer zitten we op de een na laatste rij, met z'n 2en denken we lang. Op het laatst komt er nog een moeder met kind en oma. Waarvan er 1 bij ons zit en 2 de allerlaatste stoelen achter ons. Dus Rob bied aan dat wij een rij naar achteren gaan, dan kunnen zij bij elkaar zitten. Nu nog een kleine 2 uur vliegen naar Guatemala stad. We blijven de hele reis wakker maar nu beginnen we toch wat moe te worden. Ach ja een zakje tortilla chips enkoekjes, geven weer even een break.

En om 19.50 uur zijn we in Guatemala yeh want we zijn al 22 uur wakker. Dus door de douane, op naar de band waar we de backpacks al zien liggen. Ik denk ik haal ff een karretje maar nee er staat iemand bij en het kost 2 dollar , tja laat ik die net niet hebben[e-1f914]. Dan maar dragen, ff vragen waar een atm is en dat is buiten bij de parkeergarage. Rob kon niet meer in zijn mail om te kijken waar de chauffeur die we geregeld hadden zou wachten. De linker uitgang of de rechter

We proberen eerst de linker, nee dan op naar rechter uitgang en daar staat onze chauffeur Osman met ons naambordje. Yes nu nog pinnen, maar dat lukt niet. Bij alle 2 de automaten krijgen we niks. Daarom nog een extra stop bij een tankstation met een atm in Guatemala City en ja daar lukt het pfffff. We hebben Quetzal [e-1f973] Het is een hele grote stad met 7 miljoen inwoners en niet in alle sectoren veilig. Heel Guatemala heeft 16 miljoen inwoners. Wij rijden daarom dan ook lekker meteen door naar Antiqua. Het is een dik uur rijden op dit tijdstip van de dag, want soms doe je er 3 uur over..... Uiteindelijk zijn we rond 10 uur bij Casa Elena in Antiqua!

Welterusten!

• 16 Juni 2023 - 12:40

Annemie:

goede reis, let op met pinnen bij ATM, bij ons in Kenya en Mexico geld van de rekening afgeschreven, terwijl we niks hadden gekregen, na een chat met de bank, uiteindelijk kunnen laten storneren

verder een fijne vakantie gewenst

• 16 Juni 2023 - 14:46

Margreet Nielen-Lesage:

Het is nu al weer leuk om jullie te volgen en jullie zijn nog maar net begonnen. Veel plezier.