Laos.....Slowboot - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Laos.....Slowboot - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Laos.....Slowboot

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

08 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Rai

Vanochtend dus om 6 uur met de taxi naar Chiang Khong gegaan en netjes afgezet bij de grenspost, we zijn er om half 8 als eerste. De douane gaat om 8 uur open. Waar we ons paspoort af laten stempelen dat we Thailand verlaten. Met het eerste bootje (soort kano) naar de overkant van de mekong gaan, daar weer naar de douane voor een visum on arrival. Papieren invullen en afgeven.... dan...... een uur wachten voordat we het terug krijgen, het is inmiddels druk....! We hadden als eerste onze papieren afgegeven, maar dat maakt niet uit het duurt gewoon een uur.
Daarna een kilometer lopen met volle bepakking naar de slowboot, waar we een ticket kopen voor een 2 daagse boottocht naar Luang Prabang. Natuurlijk stonden de tuktuks klaar maar deze diehards zijn gaan lopen. Tickets gekocht en alvast wachten aan boord....1,5 uur....want hij vertrekt om 11 uur....dat was nou nergens op internet te vinden, maar we zijn optijd en aanboord en daar gaat het om!
Uiteindelijk om half 12 vertrokken...
Een hele mooie reis door een schitterend landschap, ik zal proberen straks foto"s te plaatsen. Je ziet van alles voorbij komen, spelende kids aan de waterkant, buffels, koeien, vissers in kano's, en vanalles wat vervoerd word op het water.
We zijn net aangekomen in Pakbeng voor een overnachting, nog bijna omgeslagen met de slowboot omdat hij door een stuurfoutje een vrachtschip raakte, maar we zijn levend en ongedeerd aan wal gekomen. Aan boord hadden ze ons al gechartert voor een overnachting, mooie hotelkamer met warm water.....vraag me niet waar we terecht zijn gekomen, mooi laat maar achterwege en warm water weet ik nog niet en ik weet ook nog niet of ik het uit wil proberen....
Maar ondertussen wel wifi...en aan een beerlao (bier lao) en heerlijke springrols, benieuwd wat de rest van het eten brengt......
De Loa wisky heb ik maar overgeslagen, dat heb ik aan Rob overgelaten....

Sjors als je ooit naar Thailand gaat geef ik je het adres, moet je er zeker naartoe!
Kelly wij worden gediscrimineerd, Rick knipoogde naar iedereen denk ik....
Iedereen bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat het gelezen word!
Diegene die dit als voorbereiding lezen , de slowboot vertrekt elke ochtend om 11.00 uur!!

  • 08 Oktober 2013 - 14:24

    Rob En Ingrid :

    Ik ben de 1e die het leest Ingrid en ik keur het goed xxx

  • 09 Oktober 2013 - 13:35

    Sonja:

    Hey,
    Nou ik ben weer bijgelezen. Goh, gelukkig is alles goed afgelopen.Dit is al wel een spannende vakantie,maar het moet toch niet al te spannend gaan worden.Pas goed op jullie zelf.

  • 10 Oktober 2013 - 00:36

    Tanja Potma:

    Hoi Rob en Ingrid,

    Jullie maken altijd wel mooie reizen hoor....
    Leuk om die reisverhalen te lezen, bedankt, kan ik lekker mee genieten.
    groetjes Tanja Potma

  • 10 Oktober 2013 - 19:58

    Henny Reijerse:

    Nou ik ben ook bij met lezen,en zo te lezen wordt het weer bijna visueel,zoals je het verslaat. erg leuk allemaal,dat zal wel even billenknijpen zijn geweest met die aanvaring,gelukkig goed gegaan!!! slaap lekker voor nu en een fijne dag straks

  • 10 Oktober 2013 - 22:58

    Wim Verschuuren:

    Hallo Ingrid en Rob,

    Ingrid, op de eerste plaats van harte gefeliciteerd voor morgen (11 oktober) met je 46 e verjaardag !
    Ontbijt op bed ? Dat moet toch lukken.
    Jullie maken wel weer het een en ander mee.

    Groetjes,

    Pap en Diny

  • 11 Oktober 2013 - 09:13

    Hanny:

    Ingrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Op naar de 64! We drinken er vanavond eentje op je gezondheid en wensen dat je samen met Rob nog veel verre of desnoods korte reizen zult blijven maken. Ik houd je verslagen steeds bij, dus reis ik een beetje met jullie mee. Groeten van Berrie en Hanny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob en Ingrid

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 60435

Voorgaande reizen:

15 Juni 2023 - 06 Juli 2023

Backpacken door Guatemala.

18 Augustus 2022 - 09 September 2022

Sri Lanka

03 Oktober 2019 - 25 Oktober 2019

Madagascar

04 Oktober 2018 - 25 Oktober 2018

China en Hong Kong

02 Oktober 2017 - 02 Oktober 2017

Costa Rica

15 Augustus 2016 - 02 September 2016

Borneo en Maleisië

07 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Cambodja en Thailand!

05 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

Laos van noord naar zuid!

25 Oktober 2012 - 17 November 2012

Vietnam

Landen bezocht: