Indian Nose en door naar Panajachel - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Indian Nose en door naar Panajachel - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Indian Nose en door naar Panajachel

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

06 Juli 2023 | Guatemala, San Pedro La Laguna

De reden dat we voor San Pedro hadden gekozen om te verblijven aan Lake Atitlan was de hike naar uitzichtpunt Indian Nose.

Dit is een waanzinnig uitzichtpunt, waarbij je recht uitkijkt over 6 vulkanen. De San Pedro, Tolimán en Atitlán, gelegen rondom het meer van Atitlan. Maar ook de Fuego, Agua en Acatenango die rondom Antigua liggen, zijn vanaf hier te zien. Je kunt dit het best heel vroeg in de ochtend doen rond zodat je de zon op ziet komen. Een onbeschrijfelijk gevoel waarbij je boven de wolken uitkijkt en de meest prachtige kleuren ziet. En met wat geluk zie je zelfs de actieve Fuego vulkaan roken.

Je kunt deze wandeling het beste vanaf San Juan of San Pedro la Laguna Atitlan maken. Er is een korte en lange versie. Bij de korte versie vertrek je rond 4 uur eerst met een busje naar Santa Clara en loop je binnen 30 minuten naar de top. Bij de lange versie loop je vanaf San Juan in ongeveer 2 uur naar de top. Persoonlijk ben ik niet voor onnodig lang in het donker lopen. Je ziet niets en het is vermoeiend.

We wilden eerst zaterdag gaan maar waren toen we vrijdagavond aankwamen gaar van de busrit. En je moet er toch om half 4 uit, dus verschoven naar vandaag.

Om kwart voor 4 staan we fris en fruitig beneden te wachten. Rond kwart over 4 worden we opgepikt, daarna nog 3 en toen zat het busje vol. Op naar boven, ongeveer 40 min rijden, de lange slinger weg. Hoofdlampjes op en gaan. Eerst een stuk vlak en toen steil omhoog. Onze gids is Miquel. En ja het begint te regenen en wij dachten in de ochtend regent het nooit.... dus de regenjas nemen wij niet mee....foutje[e-1f609].

Maar we schuilen even tot de bui over is, gelukkig is die van korte duur en dan door voor het laatste stukje naar boven.

Tja het weer en de natuur kun je niet beïnvloeden.....toen wij boven kwamen bij het uitzichtpunt zagen wij dus èèn wit vlak, een waas van mist en wolken. Zie de eerste foto enne ja dat is een foto.

Tja den Indiaan was met zijn hoofd in de wolken, wij niet[e-1f629]. We krijgen een kop koffie of thee.

Maar...... gelukkig na een kwartier ongeveer trekt het een klein beetje open, iedereen blij. Dan zien we ook dat er op 4 verschillende punten een viewpoint is [e-1f914].

Helaas is dat opentrekken maar een klein stukje en van korte duur[e-1f629][e-1f629][e-1f629]!

En daarna zegt Miquel hup allemaal naar beneden..... what the f#ck [e-1f92c]! Alle groepen blijven boven en wij moeten naar beneden, wat is dit. Geef het een kans/de tijd om open te trekken, maar nee naar beneden. Dit was mijn eerste heeeele grote irritatie/frustratie moment in Guatemala [e-1f92c][e-1f92c][e-1f92c]!. Het liefst nog snel naar beneden ook. Hij vraagt op een gegeven moment aan mij of alles oke is in het Spaans en ik zeg no!

Rob zegt we are on vacation, not on the run! Hij vraagt iemand het te vertalen en moet erom lachen , en weer door naar beneden. Daar wil hij zijn vrouw nog aan ons voorstellen maar ik heb er geen behoefte aan een loop door.

Eenmaal terug in San Pedro dit wel gemeld bij ons hotel waar we de tour geboekt hebben, ze zeiden eerst het zal wel aan de regen gelegen hebben, nee kan niet was al opgehouden. Toen de chauffeur zal wel haast gehad hebben. Maar ze gingen het wel terug koppelen. In ieder geval voor de volgende die gaan. Als je niks zegt als je niet tevreden bent weten ze het ook niet.[e-1f937]

De Indian zijn gezicht is uit de wolken en wij zien dat we niet op zijn neus hebben gestaan maar op zijn lip.[e-1f609]

Wij hebben 1 foto gedraaid zodat jullie zijn gezicht zien, en ik heb 1 foto van internet gejat zodat je ziet hoe het uitzicht kan zijn........[e-1f914]

Nog even een rondje gelopen waar we nog niet waren geweest en toen gaan ontbijten bij de bakker met uitzicht over het meer. Daarna onze backpacks opgehaald en naar de boot gelopen. Met de taxiboot op naar Panajachel waar we nog 2 nachten hebben aan de andere kant van het meer.

Uiteindelijk zijn we net voor 12 uur in het hotel, waar we onze backpacks droppen, want in je kamer kun je vanaf 3 uur, en dan lopen we een rondje langs het water en de shops. Hehe heerlijk hier word je niet aangeklampt maar laten ze je gewoon kijken[e-1f603]. Nog even een drankje en een schaaltje nachos met uitzicht op de vulkanen en het meer en de dorpjes, ff relax dagje zeg ik tegen Rob vind je dat erg...? Kijkt ie op zijn tel , het is net in de middag en we hebben al 11 km gelopen[e-1f602]. Het is en blijft bewolkt en soms trekt het helemaal dicht, en rond 3 uur lopen we naar ons hotel , waar we ons opfrissen en relaxen tot de onweersbui over is.

Rob heeft een restaurant gevonden, zo'n beetje aan de andere kant van stad. Enne wauwie als we aan k

omen sushi[e-1f60d][e-1f973]!