San Pedro en San Juan - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu San Pedro en San Juan - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

San Pedro en San Juan

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

03 Juli 2023 | Guatemala, San Pedro La Laguna

Vandaag bekijken waar we terecht gekomen zijn. Want gisteren toen we aankwamen was het donker.

En dat blijkt geen straf te zijn [e-1f603].

Eerst onze was afgegeven, en onze "excursie" voor morgen en voor overmorgen (zie eerste foto, Indian nose) te hebben vastgelegd en betaald , gaan we lopend op pad. Zoveel mooie straatjes met streetart[e-1f929]!

Lopen ook nog langs de lokale groenten markt, en het centrum. Een parkje bij een kerk. Eigenlijk de meeste straatjes hebben we gezien. Onderweg bij een bakker een chocolade broodje gescoord. Dan even terug naar ons hotel, het volgende hotel voor maandag en dinsdag geboekt en eentje voor woensdag bij het vliegveld in de buurt.

Dan lopen we naar de taxiboot waarmee je naar alle dorpen aan het meer kunt, wij kiezen voor San Juan net om de hoek hier. Ook erg toeristisch, vooral met mensen die het bezoeken en niet om er te overnachten. Er zijn namelijk niet veel hotels of restaurants. Maar een leuk plaatsje met ook weer veel streetart. Veel winkels zijn in deze plaatsen allemaal hetzelfde, veelal dezelfde traditionele kleding en souvenirs.

Ook San Juan pluizen we qua straatjes helemaal uit, er kwam nog een soort processie voorbij. En als we dan terug lopen richting de taxiboot om terug te gaan begint het te gieten en onweren[e-1f631][e-1f631]! De straat veranderd in een rivier het eerste uur[e-1f635]‍[e-1f4ab], dus ff schuilen in een koffietentje.

Toen het iets minder hard regende toch maar het laatste stukje naar de pier gelopen, maar het is niet duidelijk waar je moet staan voor de taxiboot naar San Pedro. We worden eerst van hot naar her gestuurd. Niemand weet waar hij of zij moet aansluiten. Maar uiteindelijk gelukt en om een uur of 5 lopen we drijfnat ons hotel binnen.

Een warme douche is welkom en als het droog is gaan we nog even pinnen en halen wat bij de drank /aardappel winkel voor vanavond of morgen onderweg. Dan heerlijk uit eten bij Pita Sabij! Yammie[e-1f929] meteen het recept meegekregen van hun eigen pittige saus[e-1f60b][e-1f60b]! Nog wat extra besteld dus wat we net hadden gehaald kan tot morgen blijven staan......

Terug in het hotel krijgen we de bonnen voor morgen en overmorgen, morgen worden we om half 8 opgehaald want het is een stukje rijden.