Ranchito del Quetzal - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Ranchito del Quetzal - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Ranchito del Quetzal

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

30 Juni 2023 | Guatemala, Semuc

Vanmorgen om 6 uur op, om half 7 ontbijten, maar dat waren ze vergeten dus uiteindelijk maar de helft opgegeten en weg. Bumpi ride naar Lanquin waar alle shuttle busjes wachten tot iedereen er is om door te reizen. Het is 9 km maar je doet er zeker een half uur over, dat zegt genoeg over de weg.

Wij gaan in de shuttle vanaf Antigua, maar laten ons onderweg afzetten bij Ranchito del Quetzal, een hotel in de buurt van biotopo del Quetzal maar met een wandelroute op eigen terrein in de hoop de Quetzal te spotten. Een erg mooie vogel met een hele lange staart.

De kans is erg klein, maar wie weet.

Rond 12 uur checken we in, ze kunnen hier alleen Spaans. Dat wisten we, ze zouden ook wifi hebben in het restaurant, maar helaas pindakaas...... We willen graag vervoer voor morgen regelen maar dat lukt niet. Straks schijnt er iemand te komen die een beetje Engels kan

Dan starten we onze wandeling. Opeens krijgen we een stortbui, helemaal doorweekt terug, omgekleed en wachten tot de bui over is.

Daarna een nieuwe poging! Met regenjas aan, dit keer de hele route gelopen. Erg mooi, langs watervallen, nog een kolibrie gespot en een andere vogel maar geen Quetzal. We zijn de enige die hier lopen. Dit stuk is ook niet zo bekend, als je het er met anderen over hebt hebben ze er nog nooit van gehoord.

Back to basic weer maar lekker relaxt!

Terug van de wandeling eten we wat en dan komt diegene die een beetje Engels kan. Het lukt om vervoer te regelen, terug

naar Antigua morgen voor 1 nacht om de dag erna door te reizen naar Lake Atitlan. Rechtstreeks is niet mogelijk en aangezien er geen wifi is de laatste dagen moeten we dat hotel morgen nog zoeken als we aankomen. Volgende reis toch maar een simkaart aanschaffen van het land, toch wel handig soms[e-1f914]

We hebben inmiddels een tas met natte spullen want we krijgen niks droog. Het is hier wel erg warm maar de luchtvochtigheid is erg hoog in de gebieden waar er een buitje valt