Een lange reisdag - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Een lange reisdag - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Een lange reisdag

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

30 Juni 2023 | Guatemala, Semuc

Tja onze volgende bestemming, deze word veel overgeslagen omdat het zo moeilijk oftewel erg lang reizen is vanaf elke plaats waar je verblijft. Vele willen er ook weer graag naar toe en wij dus ook.

We staan vroeg op want we willen voor de zekerheid nog even pinnen, en daarvoor moeten we het eiland af en naar de shopping mall. Gelukt! Bij de bakker nog ff een croissant voor onderweg gehaald, en gisteravond hadden we al 3 flessen water gekocht. Dan de backpack en onze spullen bij ons hostel opgepakt en lopen naar de shuttle bus. We zijn mooi op tijd voor onze busrit naar Lanquin die vertrekt om 8 uur! Minimaal , dus als je geluk hebt 8 uur bussen voor de boeg. Het lijkt vlot te verlopen. We rijden echt het binnenland in, de huizen veranderen ook, het worden houten hutjes veelal. We hebben 1 x een stop van 10 min om wat drinken te kopen en naar de banos (toilet) te gaan en dan in 1 ruk door naar Coban. Onderweg moeten we nog een keer met de pond oversteken, zie foto's. Daar krijgen we een lunch stop van 45 min bij een grote shopping mall en de Mac.

Het zou dan nog ongeveer nog een rijden zijn naar Lanquin..... Maar we stuiten weer op drukte ivm de verkiezingen en staan er ongeveer een uur stil, blij als we daar voorbij zijn begint het te gieten en onweren en in het donker komen we aan in Lanquin. Daar staan de pickups te wachten om iedereen door te brengen naar de verschillende hotels.

Wij moeten naar Hostal El Portal de Champey, samen met nog een echtpaar uit Utah en ook een Duitse jongen gaat met ons mee die moet er q hotel eerder uit. Rob achter in de pickup gestaan met de Duitse jongen die 10 maanden aan het reizen was. En ik in de pickup met het echtpaar uit Utah.

De meest vreemde rit ooit.... Nog 45 min over een zand keien weg in het pikken donker en erg steile stukken op een achterbank die lis ligt met een Popie Jopie chauffeur, die voor iedereen stopt en populair doet en een praatje maakt en dan weer verder....

Uiteindelijk zijn we om half 8 bij Hostel El Portal de Champey in Semuc Champey!

Droppen onze spullen in onze back to basic hut, we hebben een grappige douche ruimte[e-1f92a] en gaan nog ff wat eten en drinken happy hour hier!

Heerlijke avond nog, met muziek en dansen, ja zelfs wij even. Super gezellig, genieten na zo'n lange dag![e-1f609] Als we naar bed willen gaan worden we nog uitgenodigd door een gezin waar we wel lol mee hadden om de muziek en het dansen erop om Jenga te spelen maar we zijn beklag van de lange reisdag...

We boeken een tour voor morgen, aangezien we hier maar 1 hele dag zijn en in het donker ook niet zien hoever weg alles ligt. En met die tour heb je alles in 1 dag gezien......