White Sand Beach Playa Blanca en Livingston - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu White Sand Beach Playa Blanca en Livingston - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

White Sand Beach Playa Blanca en Livingston

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

24 Juni 2023 | Guatemala, Lívingston

Tja wat gaan we vandaag doen....

Ons eerste plan was een hike door de jungle naar Livingston. Dan het stadje bekijken en met de boot terug. Maar de jungle hike is echt een jungle hike dus geen pad, gaaf dus! Alleen kom je hartstikke smerig in Livingston aan en heb je daar dan nog 4 uur vrije tijd ongeveer. De hike duurt zelf ook 4 uur en het is heet en vochtig. Dus op het laatst besloten dit niet te doen.

Ehh met de kajak naar Livingston dan...

Dat is 12 km kajakken zo'n 2 uur. Maar je kunt onderweg nergens stoppen en er varen ook boten....dus eh nee.

Dan tijdens het eten besproken een dagtrip te doen met de anderen.

Om half 9 worden we opgehaald met de boot, prive boot... En om Livingston heen gevaren naar een waterval. En word bij de entree 20 quetzales nog uitgelegd zwemmen kun je het beste doen in poel 3 of 7.... Wij met zijn allen op pad omhoog klauteren over rotsen, we hebben hier een uur de tijd. Maar geen water te bekennen, nou ja een heel klein beetje in 2 poelen en het enige water dat valt zie filmpje...

Op naar het volgende ... White Sand Beach Playa Blanca... Een supermooi subtropisch strand, menigeen zou jaloers zijn, waar we 2 uur hebben om te zwemmen en relaxen. Entree 30 quetzales maar daar krijg je wel een drankje voor.

Ff lekker de zee in want het is hier erg warm, alleen het water is nog warmer dus als je eruit komt heb je het even koud heerlijk. Voor ons en de andere is 2 uur erg lang, we zijn allemaal niet van de relaxstand. En daarna onze laatste stop in Livingston, daar hebben we nog 2 uur vrije tijd. We gaan heerlijk uit eten, een late lunch bij Buga Mama. Echt super lekker, we hadden ons afgemeld voor het eten vanavond dus echt uitgebreid gegeten. Daarna door Livingston gelopen even gepind en naar een snack gezocht voor vanavond, maar het is niet onze stad. Geen fijne sfeer, beetje agressieve sfeer. Misschien iets meer als normaal, er waren ook hele optochten met vlaggen omdat er zondag verkiezingen zijn in Guatemala. En dat leeft hier nogal.

Dus we vonden het niet erg om om half 4 terug te varen naar El Hotelito Perdido, waar we onze spullen droppen en de rivier in springen. En zijn vandaag veel nieuwe gasten bijgekomen, nog ff gekletst /kennis gemaakt want hier ben je een soort familie. Nog een super mooie sprinkhaan gespot! Dan douchen en backpack weer inpakken want morgen reizen we weer door..... En in de avond nog wat gaan drinken met de anderen.