Acatenango hike dag 2 - Reisverslag uit Acatenango, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Acatenango hike dag 2 - Reisverslag uit Acatenango, Guatemala van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Acatenango hike dag 2

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

20 Juni 2023 | Guatemala, Acatenango

Je kunt vanochtend nog naar de summit, de top op 3900 meter voor de zonsopkomst. Zo'n 2 uur lopen alleen op gravel, 3 stappen zetten is 2 terugzakken achteruit en dat in het donker , erg zwaar!

Ik had gisteravond besloten dat niet te doen. Rob wilde wel. Onze wekker stond dan ook op 3.45 uur want diegene die willen vertrekken gaan om 4 uur.

Maar we hebben beide slecht lees niet geslapen. Rob had hoofdpijn , hij dacht van het kampvuur. Als je hoofdpijn had moest je dat melden ook snachts maar dat wilde die niet. En ik had last van mijn allergie, gezweet en niet kunnen douchen.

Fuego hoorde je ook om de zoveel tijd knallen. Omdat het bewolkt was en freezing cold en we onszelf niet lekker voelden zijn we blijven liggen.

Bij zonsopkomst opgestaan maar wauw wat vet gaaf is dit! Zeker geen spijt van alle inspanningen. Wij zitten dan ook heerlijk een tijdje te genieten met zijn 2en en als de groep terug komt zeggen ze zelf we hadden beter hier kunnen blijven. Het was zeer zwaar en er zijn er ook veel niet tot boven geweest. Fuego heeft ook nog een keer een lava uitbarsting gehad!

En dan na het ontbijt de zelfde weg terug. Zowaar nog zwaarder voor je knieën[e-1f635]‍[e-1f4ab].

In 3 uur glijden we naarbeneden over het gravel, denkende hoe hebben we dit gisteren ooit kunnen doen[e-1f631][e-1f631][e-1f631].

Terwijl ik gisteren heel af en toe dacht hoekom ik ooit fatsoenlijk beneden.

Een paar schuivers gemaakt maar beide niet gevallen, de grond niet geraakt![e-1f609]

Rond half 1 zijn we terug bij AC travellers, krijgen daar een heerlijke smoothie en daarna word iedereen gedropt in de buurt van zijn slaapplek.

Tijd voor een warme douche, relaxen en het even van me af schrijven [e-1f60a]

• 20 Juni 2023 - 01:13