Bye bye China.....hello Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Bye bye China.....hello Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Bye bye China.....hello Hong Kong

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

22 Oktober 2018 | Hong Kong, Hong Kong

Maandag 22 okt, als de wekker afloopt pakken we onze backpacks weer in. En laten we ons door het hotel afzetten bij het busstation. Dit was echt een top hotel!!! Zo ook de ligging, buiten Yangshuo en toch overal vlakbij. En erg lieve mensen met een top service!
Voor diegene die dit lezen ter info.....sla Yangshuo niet over.....wat voor weer het ook is. Het is een geweldige omgeving en een leuke levendige stad!
Op het busstation nemen we de shuttle bus naar Yangshuo highspeed Railway Station voor onze laatste trein naar Shenzen Noord. Dus nu alle tijd om dit verslag weer bij te werken :-).

De trein doet er een uur of 3 over, van het treinstation gaan we naar de metro naar Futian Checkpoint ongeveer een half uur. Daar lopen we de grens over..... aan de Chinese kant duurt het ff bij , waarom zou ik niet weten. Ze scand mijn paspoort wel 3 keer en blijft er verbaasd naar kijken. Uiteindelijk mag ik toch door. Rob stond een rij naast mij , maar die staat al even te wachten. Dan lopen naar de grenspost van Hong Kong. Daarna moeten we met verder met de metro...... eerst pinnen.. we hadden het goed ingeschat in China we hadden nog geen 10 euro aan Chinese Yen over. In Hong Kong betaal je met de Hong Kong Dollar. Ahhh daar is een ATM. De enige hier aan deze kant waar je een kaartje voor de metro moet kopen.
Rob gaat pinnen maar krijgt niks ..... daglimiet overschreden zegt ie. Ehhhhhhh wij hebben vandaag en zelfs gisteren niet gepind. Dan mijn pas proberen..... hetzelfde.... die is al geen 3 weken meer gebruikt...... dan creditcard proberen ..... ook hetzelfde. Snel met wifi gekeken of er iets met onze bankrekening aan de hand was...Nee staat ook nog genoeg op. Duhhh gevraagd of we de metro konden pinnen. Nee ga beneden maar geld wisselen. We hebben voor de zekerheid 150 euro mee genomen. Nee zei Rob aan de overkant is een andere bank...... overkant....lees door de poortjes van de metro waarvoor je een kaartje moest kopen..... Dus gevraagd een een medewerkster of hij er even door mocht on te kijken of het daar lukte. Dat was goed en yes..... We kunnen weer betalen. Nu 2 metro kaartjes kopen....pakt ie niet natuurlijk, eerst ergens geld kleiner wisselen. En dan mogen we gebruik maken van de metro. We kunnen Hong Kong in! Ik had nog een beetje in mijn hoofd welk metro station niet zo ver van ons hotel af lag. Daar naartoe gegaan en gevraagd welke kant we op moesten lopen. Ja dan kun je beter met de metro naar dat station. Ja daaaaaaag. Wij naar boven en bij een makelaarskantoor de weg gevraagd. Easy deze weg volgen tot Nathan Road daar linksaf en dan daar vragen. Het is daar een zijstraat van. Zo gezegd zo gedaan. Alleen ons hotel zat een beetje verstopt. Maar we waren er binnen 20 min. We checken in . Droppen onze spullen op onze kamer. Onze kamer heeft dezelfde grote als ons bed en dan een halve meter aan 1 kant ernaast om je tassen te zetten...
Het weer hier ziet er hetzelfde uit. Grijze lucht....alleen geen regen en 28 graden. Dus snel korte broek aan. En reisverslag dat ik in de trein had gemaakt plaatsen. En dan op pad. Kijken of we ergens kunnen eten. Het is inmiddels 5 uur geweest en we hebben vandaag nog niet gegeten.....buiten een halve pak mariakoekjes vanochtend op het treinstation. Uiteindelijk gaan we toch een keer naar een traditioneel Chinees restaurant en hebben lekker gegeten. Spicy garnalen met ananas. Daarna lopen we een ronde. Wat een mega stad! En overal winkels. We lopen door het welbekende Temple street waar in de avond een bekende straatmarkt is. En dan houden we het voor gezien. Nu lekker met een zak chips een een drankje op bed internetten.

• 23 Oktober 2018 - 08:18

Berrie :

Vergeet vooral niet de 55 km lange brug te bekijken die gisteren geopend is: hij loopt van China naar Macao/Hong Kong.