De reis naar Yangshuo. - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu De reis naar Yangshuo. - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

De reis naar Yangshuo.

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

21 Oktober 2018 | China, Yangshuo

Rond half 5 worden we wakker gemaakt door conducteur, we moeten er zo uit. Zo ook de 2 dames uit Brazilië. De conducteur probeert Engels te leren en wil weten waar we vandaan komen. Hij had het gisteren al tig keer aan Rob gevraagd, maar hij kan het niet uitspreken the netherlands . Ze hebben niet alleen moeite met de r maar ook met de e. Ze hebben geen flauw idee waar het ligt. Ook niet als je Holland zegt dan zeggen Poland?? En enkele begrijpt Amsterdam. Dus Rob moet de wereldkaart tekenen en aangeven waar China ligt en waar Nederland. Hij denkt dat de 2 dames bij ons horen en snapt er niks van. Even later valt het kwartje en moeten we ook uitleggen waar Brazilië ligt. Hij maakt al wel een voetbalgebaar bij Brazilië.
Eenmaal uit de trein bedenken we dat zij ook een taxi moeten naar hetzelfde andere treinstation en we vragen of ze een taxi willen delen. Tenminste als de bagage past. Volgens de taxichauffeur wel en hij propt er alles in. Gewoon goed aanduwen.....
Eenmaal aangekomen gaan de dames naar het ticketloket om hun treintickets om te wisselen voor een uur eerder. Dus wij ook proberen......... uitgelegd dat we ook een andere trein willen van een uur eerder. De kaartjes die we van mark hadden gingen tot shenzen noord ( bij Hong Kong) dat kon niet anders. Wij uitleggen we moeten naar Yangshuo en niet naar Shenzen Noord en dan een uur eerder. Nou of we dan acoord gaan met een refund voor de kaartjes die we hadden. Oke..... word terugestort naar Mark als het goed is. We moeten 147 yen betalen voor de nieuwe kaartjes Oke. ..krijgen we ze staat er gewoon 8 uur op....duhhh. wat blijk nou de eerste trein naar Yangshuo gaat om 8 uur en die hadden we al. De dames gaan naar guillin en dat wisten we maar Yangshuo is de plaats erna. De dus kaartjes zijn omgewisseld voor dezelfde trein.... .....hetzelfde traject.....dezelfde uitstapplaats .... andere stoelnummers....dezelfde klasse.....We krijgen 460 yen terug en moeten 147 yen betalen. (100 yen is ongeveer 13 euro) niet verkeerd. Nu wachten op de trein.
We zitten nog even bij de dames uit Brazilië tot hun trein van 7 uur vertrekt. Ze willen zo graag de apen foto's, zij hadden dat stuk niet gezien. Dus als we weer thuis zijn via Facebook. En dan gaat uiteindelijk ook onze volgende trein. Nog 2 uur met de trein. Als we aankomen worden we verwelkomt door een band die staat te spelen, we kopen een kaartje voor de shuttle bus naar Yangshuo en na een uur rijden zijn we er ook. Ff binnen bij het toerist center vragen naar een taxi naar ons hotel want dat is nog 5 of 6 km. Zegt ze ... dat kan niet. Er gaat geen taxi naar toe en ook geen bus. Wij huhhhh..... Nee dan moet je het hotel bellen of ze je op komen halen. Wil jij hun bellen....ehhh wat ik met mijn tel .....Ja ....nou oke dan..... En 10 min later zijn ze er van het hotel. Wat blijkt ons hotel ligt in een senic area gebied waar overdag geen auto's mogen rijden. Alleen degene die er horen.
Het hotel is erg mooi en heerlijk rustig gelegen. Ze zijn erg vriendelijk en we boeken meteen een aantal dingen om te doen. Vanavond gaan we naar Inpressie Sanjie lui. Een voorstelling op het water, zang dans en lichtshow met gebruikmaking van de karstbergen die hier liggen.
We droppen onze spullen op de kamer.....4e verdieping .... geen lift. ....maar erg vriendelijke mensen en ow ja ze kunnen Engels :-) ,waarna we ons af laten zetten in Yangshuo zelf. We wandelen door het centrum. Het is erg toeristisch, we lopen een stuk langs de Li river. Daar is het erg mooi en ik krijg wat plaatjes waar ik op hoopte... ik ben gek op deze natuur. Dat is een van de mooiste die er zijn. Daarna lopen we naar het openlucht theater voor onze voorstelling van 8 uur. Impressie Sanjie Liu....wauw geweldig! Zo'n indrukwekkende voorstelling heb ik maar zelden gezien. Hier doen geloof ik 600 figuranten aan mee en word elke avond 2x opgevoerd!!!! Echt super niet te missen als je hier naar toe gaat. Alleen de Chinezen weten schijnbaar wanneer het einde nadert want een kwartier voor tijd gaat iedereen lopen......tja je wil natuurlijk ook als eerste buiten staan....dringen. potverdorie verpest het niet voor de rest en heb het fatsoen en respect om een voorstelling af te kijken. Maar ja dat is de Chinese cultuur zullen we maar zeggen. Wij lopen terug naar weststreet waar we al een restaurant hadden gezien om evt te eten. En ja hoor dat is het ook geworden , we hebben dan ook heerlijk gegeten Vietnamees mmmmmmm!
Daarna laten we ons door een taxi afzetten bij het hotel. Het was een lange dag :-).

• 22 Oktober 2018 - 17:06

Hanny:

*Ik dag heeft weer een spannend vervolg

• 22 Oktober 2018 - 17:04

Hanny:

Elke dag heeft weer een spannend vervolg.