Tiger Leaping Gorge.........of toch niet.... - Reisverslag uit Kunming, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Tiger Leaping Gorge.........of toch niet.... - Reisverslag uit Kunming, China van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Tiger Leaping Gorge.........of toch niet....

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

14 Oktober 2018 | China, Kunming

Zondag 14 oktober, mooi op tijd naar het busstation gebracht door de didi. Wachten in wachtruimte 1....er is er maar 1 haha. Alles weer door de scan net als bij de metro. Dan vertrekken we mooi op tijd naar Qiaotou. De bus doet er 2 uur over om er te komen. In onze bus zitten nog een paar toeristen die de hike gaan lopen. Als we er bijna zijn komt er een heel verhaal in het Chinees waar je geen snars van snapt. Dan rijden we de straat in waar je het ticket moet kopen om de hike te lopen. We hebben er zin in, ons erg op verheugd.
De Tiger Leaping Gorge is de bekendste hike in China. Het pad voert je hoog door de bergen, langs dorpen, bossen, rijstterrassen, watervallen en rotsachtige kliffen. Hierboven bevinden zich de met sneeuw bedekte Jade Dragon en Haha Mountains en ver beneden de Yangtze rivier. Het heeft adembenemende uitzichten en gevarieerde landschappen. Echt iets voor ons dus. De eerste dag loop je 7 uur omhoog en daar zitten 2 steile stukken in. Dan overnacht je met schitterde uitzicht met zonsondergang op de bergen en dag 2 loop je vlak en bergafwaarts verder ongeveer 4 uur.
Maar als we aankomen krijgen we de mededeling dat het gebied net gesloten is. Een uur geleden zijn er nog wel een paar gestart maar er zijn net modderstromen geweest krijgen we te horen en er worden er nog veel meer verwacht over een groot gebied. Te gevaarlijk dus en dan gooien ze het dicht tot het gevaar geweken is. Zowiezo vandaag en morgen mag er niet gelopen worden. Erg jammer!!! Maar better safe dan sorry!! Ik had thuis al wel gelezen dat het als het te gevaarlijk is dicht gaat. En dat er ieder jaar wel iemand omgekomen is tijdens de hike. Maar oktober was een van de beste maanden om hem te lopen.
Wat nu.... blijf maar zitten werd gezegd en terug naar Lijiang. De rest uit de bus reist zo'n beetje verder naar Shangri-la. Wij zien nog een aantal andere toeristen van nog 1 ander busje dat er staat. Zij gaan nog verder naar de Yangtze rivier , naar een uitzichtpunt en waar de tijger vroeger de rivier over gesprongen is. Wij vragen of we mee mogen en het kan. Kaartje gekocht. Deze bus gaat erna terug naar Lijiang.
En zo krijgen we nog een glimp te zien van het landschap waar we 2 dagen zouden hebben rondgelopen.......machtig mooi....erg jammer. We mogen er 1,5 uur rondlopen en dan rijden we terug naar Lijiang waar we eruit worden gezet waar het de bus chauffeur uitkomt. We lopen nog wat door the old town maar alles is zo'n beetje hetzelfde. We drinken ff ergens wat waar wifi is en proberen zo ons hotel voor vanavond te boeken waar onze backpacks staan. Dat lukt niet, dan begint het te regenen en wij zoeken inmiddels nat een taxi die ons naar ons hotel brengt. Die weet het niet te vinden. We worden gedopt bij Shuhe old town. Wat groter is dan we dachten. Op een gegeven moment blij dat we een herkenninspunt hebben vinden we ons hotel terug. Waar ze gelukkig nog een andere kamer voor ons hebben. Het regent nog steeds. Nu lekker binnen......
Kijken wat morgen ons brengt....

• 14 Oktober 2018 - 14:22

Sonja:

Dat is inderdaad een teleurstelling. Maar je eigen welzijn is het belangrijkst. Dan toch nog maar een keertje terug naar China