Laatste verslagje vanuit Thailand.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Laatste verslagje vanuit Thailand.... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Laatste verslagje vanuit Thailand....

Door: Ingrid

26 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dank je Henny en Hanny en idd je geniet er meer van als je je lekker voelt.

25 augustus we worden rond 8 uur opgehaald door het busje van elephant nature park voor een excursie van een hele dag.
Elepant nature park is een sanctuary waar olifanten zijn die ze hebben gered uit de touristen industrie of uit de houtindustrie of van straat of uit een circus. Ze krijgen daar hun verzorging en mogen er vrij rondlopen. Ze willen graag de olifanten in hun " normale" natuurlijke omgeving terug hebben. De olifanten vormen zelf groepen. Er zijn op dit moment ongeveer 60 olifanten. Er zijn ook olifanten die op een mijn hebben gestaan, er zijn er die mishadelt zijn en blind zijn.
Alleen in de nacht zijn ze in een nachtverblijf omdat ze bang zijn dat anders buurman ze afschiet omdat ze zijn land opeten, de buurman is een boer.
Het is 1,5 uur rijden vanuit Chiang Mai en onderweg krijgen we door middel van een dvd uitleg wat beslist niet mag en waar je op moet letten.
We hebben een tussenstop en dan zie je dat je niet de enige bent die er vandaag naar toe gaat. Meerdere busjes......
We krijgen een tafel toe gewezen waar we onze spullen kunnen achterlaten en dan mogen we eerst vanaf een platform de olifanten gaan voeren, rijstballen waar ze indien nodig medicijnen in doen en watermeloenen. Wij zijn met een groepje van 10 en je merkt aan de andere dat dit voor hen de eerste x keer is. Zij durven dit niet goed. Aangezien wij in Laos een dag met ze doorgebracht hebben weten we hoe er mee om te gaan. Na het voeren wat vanaf een platvorm gebeurde, maar olifanten eten eigenlijk de hele dag door, lopen we naar ze toe. Wauw super gaaf om er weer naast te staan en ze aan te raken. Ze lopen we een hele ronde door het park , olifanten vormen zelf groepen, we krijgen overal uitleg. Je merkt niks van de hoeveelheid toeristen want je schuift als het ware in groepjes door en je krijgt echt overal de tijd ook om foto's te maken. We krijgen overal uitleg over het park en de olifanten en waar ze gered zijn en de leeftijd. De oudste is 80 jaar.
Dan volgt er een lunch/ pauze van een uur, heerlijk eten en veel keuze!
We gaan daarna weer teug naar de olifanten die nu in de rivier aan het baden en spelen zijn, geweldig gewoon! Je staat er ook pal naast ! We gaan ons dan omkleden zodat je nat mag worden en de olifanten nog badderen/afspoelen met emmers water die je op ze gooit, dit vinden de heerlijk...... wij ook. We krijgen ook nog uitleg in de keuken waar ze het eten voor klaar maken voor de olifanten, gevolgt door een thee pauze. Nog 1 x de olifanten voeren en dan zit deze dag erop! Genoten!
Met de bus terug naar het hotel waar we ons omkleden en wat gaan eten en tja toch nog een rondje over de night marktet lopen, deze x niet verdwaalt........

26 augustus...... toen we wakker waren eerst Rick geprobeerd te bellen..... whahaha :-p lukte niet toen hem maar toegezongen via app........via deze weg nogmaals gefeliciteerd! Krijg je later die dag antwoord hoeveel we gedronken hadden.......

We hadden gisteren besloten geen excursie te boeken van een hele dag. Dat betekend hele dag op pad en veel in het busje, 2 a 3 uur om er te komen en dan meerdere bezienswaardigheden af. Nee een dagje rustig aan...... uitgeslapen......ontbijten .....lopen....
Onderweg een soort tuktukbusje naar het tyger kingdom genomen. Yes tijgers knuffelen super gaaf! Je mag ze alleen onder begeleiding in een verblijf aaien en erbij zitten. Van achter rustig benaderen, niet die voorpoten of nek of kop aanraken. Wij hadden de kleine.......nou ja die waren nog groot en de grote uitgekozen. Wauw!!
Per verblijf zijn er ongeveer 3 tijgers waar je om de beurt bij mag. Super ervaring!
Daarna laten we ons afzetten bij een shopping mal, waar we een rondje doorheen lopen en wat eten en dan gaan we terug naar the old town, lopen naar het hotel ff afkoelen bij het zwembad....biertje ...colaatje....

Straks lekker eten, morgen vliegen we terug naar Bangkok waar we proberen nog een avondfietstocht te regelen voor we 's nachts terug vliegen via Dubai naar Schiphol!