pffff 2,5 dag Khao Sok......... - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu pffff 2,5 dag Khao Sok......... - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

pffff 2,5 dag Khao Sok.........

Door: Ingrid

24 Augustus 2015 | Thailand, Surat Thani

.....waar waren we gebleven.....
We hadden onze spullen voor morgen ingepakt omdat we morgen een tour hadden geboekt met 1 overnachting in de houten bamboe hutjes op het meer in Khao Sok NP. En aangezien we iets eerder met de taxi naar het vliegveld worden gebracht moest onze backpack ook meteen mee , dus moest ook ingepakt worden. Eerst leek het erop dat waar we helemaal hiervoor naartoe gereist waren niet door kon gaan. Maar ze hebben alles super geregeld bij riversite cottages, wat ook echt een aanrader is en waar we wel een nacht langer hadden willen blijven!! Ze hadden geregeld dat een half uur voor het einde van de tour ze ons zouden oppikken en ons meteen door zouden rijden naar het vliegveld. Dus toen onze tassen waren ingepakt en even te hebben gelegen lekker luisterend naar de regen op je dak toch maar even wat proberen te eten.......we hebben nog steeds geen trek en voelen ons nog steeds niet lekker. Na het eten nog wat foto's van Cambodja op facebook kunnen plaatsen en een spelletje dammen gedaan onder het genot van een bananen smoothie. Ik heb Rob natuurlijk laten winnen want hij voelde zich al beroerd :-) . Daarna optijd naar bed, je kon ook nog een nachtsafarie doen maar het regende zo hard dat we lekker op tijd zijn gaan slapen. Volgende dag ook gehoord dat ze niet echt dieren hadden gezien...

21 augustus......
half 9 moesten we bij de receptie klaar staan voor onze tour van 1,5 dag. Om half 9 klaar om uit te checken maar we mochten eerst nog wel ontbijten. Een bananen pannekoek dan maar en een sapje. Daarna uitgecheckt. We zijn hier zelf naartoe gereisd in de hoop alles zelf te kunnen regelen, het word op verschillende site's ook als pakket van 3 of 4 dagen aangeboden. De goedkoopste is dan 6150 bath pp voor 2,5 a 3 dagen. Nu zijn we met z'n 2en voor 3 dagen 7240 bath kwijt voor precies hetzelfde en dan ook nog inclusief eten!! Nu even wachten op het busje, een ander Nederlands stel gaat ook maar die worden eerst door een ander busje opgehaald. En uiteindelijk om half 10 worden we opgehaald als laatste van ons clubje, we zijn met 10. Een Spaans ouder stel, 1 Zwitsers meisje een Nederlands jong stel en 3 Nederlandse meiden. Eerst worden onze backpacks bij de taxicentrale gedropt en dan is onze eerste stop een lokale markt, de meesten houden die wel voor gezien, dan gaan we verder en komen bij het Nationale park aan. Waar we met z'n alle in een soort gemotoriseerde kano eerst naar onze slaap plaats worden gebracht. Het is ongeveer een uur varen door een prachtig karstlandschap. Dan komt onze overnachting in beeld wauwwwwwww.......dit is een paradijs op aarde!! We krijgen ieder een hutje toewezen, super simpel ......soort van matras op een bamboe vloer met een bamboe deur..........maar paradijs! We hebben een half uurtje voordat we gaan lunchen.....rijst met 3 verschillende schalen voor erbij .Na de lunch gaan we weer met de boot op pad, we moesten goede dichte outdoor schoenen meenemen en badkleding. We worden ergens afgezet waar we de jungle inlopen. Uitkijken het is op vele plaatsen glad vandaar goede schoenen. We klauteren zo over rotsen en boomstronken en door riviertjes richting cave. Na ongeveer een uur komen we daar aan. Iedereen hoofdlampjes op en kleding die niet nat mag worden uit. Nou mijn korte broek is toch al nat van de riviertjes die we overgestoken zijn en rob heeft een zwembroek aan. Uitkijken in de grot het is er glad! 2 meiden blijven buiten wachten, die durven niet, de rest gaat. Je loopt in de grot het meeste tot je middel in het water, een klein stukje moet je zwemmen omdat het er te diep is......alleen Rob kan er blijven lopen :-) . Zelf schiet ik nog ergens uit met mijn voet en kom met mijn knie recht op een steen terecht onder water, maar het valt gelukkig mee. We komen op een punt waar je je tussen 2 rotswanden omhoog moet werken en daar wacht ik want dat zie ik niet zitten. Iedereen zegt ook eigenlijk onveranwoord maar hier gebeurd het zo. De rest klimt zo een heel stuk omhoog om bij een waterval uit te komen. Zelf wacht ik hier totdat ze weer terug zijn en aangezien ik toch voor de helft in stromend water sta kan ik zo mijn knie mooi koelen, zodat er uiteindelijk zlleen maar een blauwe plek overblijft. Als we met z'n alle weer uit de cave zijn klauwteren nog verder naar 2 watervalletjes waarna de reis weer terug gaat naar de boot. We varen terug naar ons paradijs en het is dan ongeveer half 6, om half 7 gaan we eten dus we nemen eerst nog een duik bij ons hutje! Heerlijk genieten hier. Na het eten zou er nog een nachtsafari zijn maar het regent inmiddels flink nadat het de hele dag droog geweest is en de gidsen zeggen je ziet nu toch alleen maar 2 oogjes en meer niet met de ochtendsafari zie je veel meer. Dus die gaat niet door, iedereen blijft nog gezellig kletsen , een paar gaan vroeg naar bed en wij uiteindelijk om half 11. De gidsen hebben nog de nodige sterke drank genuttigd tot in de late uurtjes. Whaha hopelijk vannacht niet naar toillet dan moeten we met hoofdlampje 200 meter over houten vlonders op het water naar toilet lopen......

22 augustus..... niet super geslapen om 6 uur op naar toilet en opfrissen voor de ochtendsafari om 7 uur.........
Eerst zien we 2 hornbills boven ons in de boom zitten en wegvliegen.
We varen naar bepaalde stukken op het meer en dan word de boot stil gelegd...... zo zien we een gibbon en een arend. We vinden wel dat ze zich er een beetje makkelijk van afmaken, maar iedereen op het meer bekijkt wel dezelfde spots....
Terug voor het ontbijt waarna iedereen alle spullen mee moet nemen op de boot. We varen door het karstlandschap naar een batcave, waar we ingaan en de vleermuizen zien hangen, varen naar limestones, en dan varen we weer terug naar de dam waar we uit de boot stappen en met het busje nog naar een uitzichtspunt rijden waar we lunchen, rijst.....
We hadden tijdens het varen wel gezien dat er minimaal 6 plaatsen zijn waar er hutjes op het water liggen van waaruit je dit kunt doen maar dat onze locatie verreweg de mooiste was.
We worden afgezet bij een reisbureautje waar we met de taxi naar het vliegvleld gaan, maar de taxi staat bij de pier op ons te wachten. Uiteindelijk is hij zo bij ons en zijn we ruim optijd op het vliegveld van Surat Thani voor onze vlucht naar Chiang Mai. Die verloopt soepel, tenminste ik heb de hele 2 uur geslapen en Rob ook een gedeelte van de reis. Aangekomen laten we ons door een taxi afzetten bij ons hotel. We hebben eerst 1 nacht geboekt om te kijken of de locatie en het hotel bevallen. Bij incheck word ons uitgelegd we hebben geluk het is vandaag zaterdag dan is er de zaterdagmarkt, en zondag de zondagmarkt en elke avond de nightmarket.......
Na bagage te hebben gedropt toch maar even over de markt dan maar het is al 7 uur , super druk de chinezen weer.... word hier vergeleken met de russen dan heb je een indruk.....
We lopen maar een eind is ook heel groot maar we willen niet vroeg naar bed, voelen ons nog steeds niet lekker en eten dan ook niks. Uiteindelijk duiken we om een uur of 11 ons bed in.....