Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Ingrid

17 Augustus 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

16 augustus.......
De wekker stond op half 5, tja het is vakantie.....
Na vanacht allebei een keer of 4 klaar wakker geweest te zijn en te denken dat we ons verslapen hebben is het moeilijk om op te staan als de wekker gaat we zijn dan net in een diepe slaap. Toch ons bed uit want onze tuktuk driver staat op ons te wachten.
Bij de entree een 3 dagen kaart gekocht en op naar de zonsopkomst bij de Angkor Wat Temple. We zijn niet de enige het staat er vol met mensen. Mooi om te zien , gelukkig ook dat het niet bewolkt was dus we waren er niet voor niks zo vroeg uit.
Na de zonsopkomst gaan we eerst naar Ta Prohm Temple, de meesten gaan namelijk eerst Angkor Wat bekijken. Het is dan ook super rustig bij Ta Prohm. Wat een geweldig mooie temple, de temple uit tomb raider..... gaaf om te zien met al die gigantische bomen die eroverheen groeien! En super om bijna helemaal alleen daar aanwezig te zijn!!
Door naar Angkor Thom, de Bayon Temple bekend van het gezicht ook super mooi, jammer dat er tijdens de oorlogen zoveel hoofden afgeslagen zijn maar indrukwekkend! Inmiddels al wel wat drukker hier...
Terug naar Angkor Wat ........samen met honderen andere toeristen. ..vooral chinezen, mooi om te zien maar te druk. De hoofdtempel van het Angkor complex maar zeker niet de indrukwekkendste. We zijn het eigenlijk zat, mede door het massa toerisme bij de laatste dus we laten ons bij ons hotel afzetten. We spreken af voor morgen en na ons opgefrist te hebben lopen we naar het centum toch wel een uurtje lopen..... We pakken terrasje nadat we eerst een stuk gelopen hebben lang het paleis, het is erg rustig net na de middag maar dat is ook niet gek want het is bijna niet uit te houden van de hitte..... ik val dan ook bijna in slaap ook het terras. Daarna nog wat winkeltjes gekeken en over de markt gelopen veel anders is er niet. Het is dan ook de hele tijd ...what are you looking for madam.......one dollar one dollar one dollar......tuktuk...tuktuk ..you need a tuktuk.......NEE!
We eten daarna nog lekkere pad thai bij een local tentje , erg goed tentje! Je kunt hier voor 3 a 4 USD de hoofdmaaltijd eten..... waarna we weer teruglopen naar ons hotel , lekker douchen want je zit elke dag helemaal onder het zand.....

17 augustus
We hebben om 8 uur afgespoken met onze tuktuk driver, na een ontbijtje in het hotel gaan we op pad. Naar Kompong Phluk een vissersdorp op palen in het Tongle Sap meer. We rijden eerst een stuk door het platte land, weer een heel ander gezicht. Ook anders als met de bus laatst, dat was toch langs de weg maar nu is het echt door dorpjes van de weg af. Dan komen we bij een ticket box waar we moeten betalen voor een bootje. We rijden dan nog ongeveer 4 km naar de boot. Het water staat nu nog niet super hoog want anders staat de weg onder water. De weg is in een hele slechte staat dus je word regelmatig gelanceerd, de weg maken heeft geen zin want in sept en okt als het nog meer regent staat alles onder water. Dan moeten ze ieder jaar een nieuwe weg maken..... Uiteindelijk gaan we verder met de boot, het is een groot dorp alles is op palen en bestaat voor 90 %uit vissers. We stappen over op een roeibootje om door de mangroven te varen , dit is echt zo super! De rust en de natuur is gewoon geweldig. We drinken nog wat in het restaurant en varen daarna nog even door het dorp. Een stukje van het dorp staat nog niet onder water en daar lopen we doorheen, we schenken ook nog wat schriften en potloden aan een klas, die dan spontaan beginnen te zingen om je te bedanken. We bekijken nog de temple van het dorp en varen dan terug.
Onze tuktuk driver wil ons nog 2 tempels laten zien die bij het Angkor complex horen. Vooruit dan maar....... en tot onze verbazing zijn we nog niet helemaal templemoe!
Dit zijn 2 prachtige kleinere tempels en het is er rustig bijna geen toeristen heerlijk Bij 1 zijn we alleen en bij de ander is 1 ander gezin). De Bakong Temple en de Preah Ko Temple.
We bekijken nog een weverij en een child care leerbewerking werkplaats dit is bij een weeshuis. Waar ze van koeienleer kunst maken. Ook hier wat gedoneerd. De kinderen beginnen dan spontaan in koor te zingen om te bedanken, net als bij het schooltje.
Daarna laten we ons afzetten in het centrum , het is inmiddels half 3. We zijn net op tijd het begint te regenen, we drinken wat, lunchen, wandelen nog een stukje maar het regent dus we nemen een olie voetmasage van een half uur , heerlijk!! We gaan morgen weer terug als het lukt. Daarna nog heerlijk local gegeten en ons met de tuktuk bij het hotel af laten zetten dit keer.......