Geweldig Khao Yai NP - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Geweldig Khao Yai NP - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Geweldig Khao Yai NP

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

12 Augustus 2015 | Thailand, Khao Yoi

Maandag 10 augustus
De wekker loopt om 6.30 uur af en na te hebben ontbeten in het Pino Hotel worden we om ongeveer 8 uur opgehaald door onze gids Nang voor onze 2 daagse privé jungle safari in Khao Yai NP geboekt bij tontan travel. Khai Yai PN is een season rainforest with tropical climat.
Vanuit het hotel in Pak Chong is het nog een half uur rijden naar het Khao Yai NP. In het park aangekomen reden we eerst langzaam naar het visitor centre waar we even rondkijken en onze bloedzuigersokken aantrekken, een lange sok van katoenen lakenstof tot net onder de knie waar je hem dichtknoopt, zodat bloedzuigers niet in je schoenen/sokken kunnen komen. Onze dag begint goed vlakbij het visitor centre ligt een pit-viper (groene slang) in de boom. :-) Dan rijden we langzaam naar een plaats van waaruit we het regenwoud in kunnen lopen, het voordeel van een privé gids/tour is dat je niet op de paden hoeft te blijven. Nang is geweldig ze luisterd goed en herkent elk geluid en ze gaat op elk geluid af. We horen de gibbons wel maar zien ze niet, we zien we tussen de planten en bomen door een hornbill overvliegen, wauwwww wat een machtig mooie vogel! We zouden ongeveer 1,5 uur gaan lopen maar komen pas na 3 uur terug bij de auto, geen gibbons gezien maar wel verschillende vogelsoorten en heel veel insecten. We rijden terug en stoppen langs de weg omdat we gibbons horen en ja ze slingeren langs de weg door de bomen wow! Uiteindelijk lunchen we rond 3 uur waar de herten en makaken rondlopen.
De herten en makaken laten je met rust omdat ze weten dat ze niks krijgen, je mag ze niet voeren namelijk. Maar laat je autodeur niet open staan want dan jatten ze er alles uit........ na de lunch rijden we langzaam naar de Hill Narok watterfall. Je valt hier echt van de ene verbazing in de andere, wauw! Je moet er wel eerst 206 treden voor afdalen maar dat heb je met een waterval....... dus Nang blijft lekker boven, ze zegt neem de tijd :-) als we terug komen moeten we eerst onze tent op gaan zetten . We hebben er namelijk voor gekozen om te overnachten in een koepeltent op een terein in het park waar men mag staan. Een soort campingterrein waar een paar koepeltentjes staan. Nang heeft besloten met ons daar te overnachten dus 2 tentjes opzetten en opvouwmatrasje erin leggen en slaapzakken. We moeten ons haasten want het is bijna 7 uur en van 7 tot 8 is de nachtsafari en om 8 uur sluiten de enkele restaurantjes in het park. Nang belt haar vriendin of ze het eten alvast klaar kan maken. We stappen in en rijden weg stopt Nang ineens en roept ze eruit!!! rennen !!! er ligt namelijk een python van ongeveer 4 meter midden op weg zich op te warmen op het asvalt. Die heeft ze allang niet meer gezien zegt ze. Super vet!!! Nadat we uitgekeken zijn belt ze haar vriendin en vraagt of ze voor ons ietsje langer wil open blijven en dat is goed dussss ze rijdt binnendoor naar het visitor centre waar de open auto voor de nachtsafari staat te wachten voor ons 2en en onze gids. Met een schijnwerper kijken we naar wat we kunnen zien aan wildlife! We zien veel herten , stekelvarkens en een common palm civet en nog wat black giant squirrels. Die laatste hadden we ook tijdens onze ochtend wandeling gezien. Helaas laten de olifanten zich niet zien.
Het is dan inmiddels half 9 als we gaan eten. Na het eten gaan we terug naar onze tent, Nang gaat nog wat telefoneren en wij maken nog een avondwandeling. Zien nog 2 common palm civet in de bomen en veel herten. Als ik nog even naar toilet ga struikel je bijna over de herten..... en dan pitten........ tenminste het matrasje voelt als een plank volgens mij ligt het gras nog zachter. Het onweert (donder en bliksem) de hele avond en nacht en dat zie je door de tent heen. 's Nachts nog een paar druppeltjes regen en een hert wat er graag bij wilde komen liggen denk ik, hij probeerde aan alle kanten in de tent te komen. Wij hadden aan Nang gevraagt of ze ons de volgende ochtend wilde wakker maken, maar dat was niet nodig zei ze we zouden vanzelf voor de tijd van half 7 wakker zijn. We hadden namelijk onze mobiel niet bij ons.

En ja hoor de volgende ochtend wakker, geen flauw benul van de tijd, wakker van de geluiden om je heen en de andere campeerders... maar opgestaan...... opgefrist maar ......don't forget the guide :-)).... Nang was nog niet op het zal rond 5.45 uur geweest zijn. De herten zijn weg de makaken zijn gekomen en jatten alles wat ze te pakken kunnen krijgen haha. Even genieten van de omgeving en het uitzicht tot ook Nang opstaat. Alles opgeruimd de tent zelf mag blijven staan die ruimt de ranger op als hij droog is. En staat staan we rond 7 uur alweer met verrekijkers en fotocamera's gibbons en hornbills en andere vogels te spotten, wauw heerlijk!! Daarna gaan we ontbijten, op de ene plaats zijn ze nog niet open dan naar de andere, daar zijn ze net boodschappen doen, dus kookt Nang daar zelf noedelsoep.
Dan gaan we naar een hoog gelegen uitkijkpost , zien nog wat hornbills vliegen. Hier zijn ook heel veel vlinders en insecten. Daarna gaan we naar een iets lager gelegen uitkijkpost wauw zo mooi hier! (Zie profielfoto facebook). De wolken kunnen hier niet over de berg heen, dus die gaan de hele tijd heen en terug en wij staan daar langs de afgrond te kijken. Er mooie looproute!
Waarna we weer gaan lunchen.
Na de lunch gaan we naar de Haew Suat Watterfall, ook hier mogen we zelf naar toe en de tijd nemen. Hier maar 117 trappen af , de film the beach is hier ooit opgenomen. Het word voor jullie misschien saai maar wauwieee! We lopen daar in de buurt nog zo'n 3 uur door een ander stuk regenwoud en spotten o.a. een baby varaan, de white handed gibbon, pileated gibbon, de waterdragon, veel vlinders en een krokodil. SUPER VET GEWOON!
Dan rijden we langzaam het nationaal park uit, ineens trapt Nang nog even op de rem, ze ziet een schorpioen langs de kant van de weg. En rijden we buiten het park naar de batt cave maar het begint te regenen en we kunnen de batt cave niet bereiken...er is al een auto vast komen te zitten in de modder dus kijken we in een grot bij een tempel de vleermuizen. Bij de batt cave vliegen ze allemaal tegen zonsondergang uit the cave maar dat is met dit weer ook niet te zien.... en zo belanden we rond 8 uur in de avond ons hotel in Pak Chong waar we nog even kletsen met Nang ook haar foto's van deze 2 dagen saven en daarna douchen en lekker gaan eten.
Rob probeert nog een hotel te vinden voor morgen in Phnom Penh , maar uiteindelijk hebben we geen verbinding meer.
Dat waren 2 heerlijke onvoorgetelijke dagen, zoveel gezien teveel om hier te beschrijven!

Voor diegene die dit lezen om ideeën op te doen....... 2 daagse jungle safari bij www.tontantravel.com vraag naar Nang als gids.

• 12 Augustus 2015 - 16:12

Wim Verschuuren:

Het is een heel uitgebreid verslag. Jullie maken weer van alles mee.
    Ingrid, had ik vroeger niet gedacht dat dit avontuur je zou boeien. Geniet ervan !

• 12 Augustus 2015 - 16:12

Wim Verschuuren:

Het is een heel uitgebreid verslag. Jullie maken weer van alles mee.

• 12 Augustus 2015 - 21:02

Hanny:

Knap dat je na zo'n volgeplande dag nog zo uitgebreid kunt schrijven. Maar ja, doe je het niet, dan is het naderhand niet meer compleet te vertellen omdat je zoveel meemaakt. Groetjes. hanny