kajak - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu kajak - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

kajak

26 Oktober 2013 | Laos, Don Det Tok

We hadden nog een hele relaxte avond gehad, hier lig je met een tafeltje tussen 2 ligbedden/matrasjes in. Rond half 11 afscheid genomen van iedereen en hup op de fiets met hoofdlampjes op. De meeste reizen morgen namelijk weer verder naar Cambodje of Thailand. We ontdekken een nieuwe weg die iets vlakker is, dwz minder gaten in de weg , geen gammele bruggetjes en geen diepe bandensporen, dat scheelt weer.

De volgende morgen om 8.15 uur bij Pan zijn voor onze kajak tocht, daar worden we met een bootje op gehaald en naar Don Det gebracht samen met Leon uit Den Haag. In Don Det zijn nog 5 andere die meegaan, dus vandaag een groep van 8 en 2 gidsen.
Eerst de kano's in het water en daar gaan we, richting de kleine waterval bij Don Khon, waar we aan land gaan , de waterval bekijken, en wandeling maken naar een strand waar onze kajaks naartoe gebracht zijn. Dan gaan we weer verder naar de grens met Cambodja waar de dolfijnen zijn, we zien een paar x een rug boven water, we hebben dus laatst echt geluk gehad!!
We gaan aan land in Cambodja en onze gids gaat voor ons bbq'en. Op ons gemak geluncht, en dan gaan we weer verder met een stop bij een strandje waar we even lekker zwemmen in de mekong, het is namelijk weer gloeiend heet vandaag....
We hebben dan ook de hele tocht de grootste lol onderling om elkaar zo nat mogelijk te maken, vooral de gids , 2 canadese meiden Mandy en Claire die de grootste lol hebben en alleen maar kunnen lachen, Leon en wij.
We kajakken naar het vasteland, waar we met een vol gepropt busje met onze kajaks in en op de bus en wij er nog naast , naar de grootste....lees breedste waterval gaan van Zuidoost Azie.
Super mooi, maar de grootste op ons eiland is indrukwekkender...
We lopen terug naar de bus, goeie weg dit keer , maar ik val...... kom op mijn hoofd terecht, denk schit mij hoofd zal wel open liggen, maar het valt gelukkig mee, voelt wel alsof alles opzwelt......maar uitendelijk een schram op mijn knie , 1 op mijn arm, en rond mijn mond en 1 op mijn wang, en de tanden in de lip onder dat bloed aan de binnenkant wat, zit nu een grote blloedblaar, tanden nog heel gelukkig....
In het busje wat gekoelt met nat shirt van de canadese meiden, Mandy is ook op 11 oktober jarig en heeft die dag ook een olifanten tour gedaan....
Koelen met water kan niet want ons water is inmiddels warmer dan de heetste douche op het eiland.
Dan terug met de kajak van het vaste land naar de eilanden, dat is een zware tocht vanwege de stroming....
En uiteindelijk zijn we om 6 uur in ons hotel, waar we ons ipfrissen en wat gaan eten dichtbij, te moe om naar het andere eiland te gaan......

• 26 Oktober 2013 - 12:37

Ed En Henriette:

Nou nou, Beterschap. Ga na terugkeer maar eens in de tandartsstoel liggen om de boel na te kijken. Je krijgt vast korting, haha. Hier nog steeds zomerse temperaturen, maar na het weekend begint weer de herfst. Namasté.

• 27 Oktober 2013 - 13:08

Kelly:

Dat is minder dat je onderuit bent gegaan! Flink wat schrammen zo te lezen! Hopen dat je er al weer van opgeknapt bent..
    Ik ga nu maar weer naar t werk..

• 27 Oktober 2013 - 20:19

Hanny:

Je bent er goed vanaf gekomen. Gelukkig maar. En nu nog genieten tot de laatste minuut.

• 30 Oktober 2013 - 20:20

Sonja:

Goh jullie maken wat mee deze vakantie.Gelukkig is het meegevallen.