Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

14 Oktober 2013 | Laos, Vangviang

Allereerst bedankt voor jullie opbeurende reacties, dit was onze 2e trekking, tevens de zwaarste.

De avond na de trekking nog even een masage genomen op advies van onze gids Alie, was wel lekker! Daarna toch maar weer naar het centrum gelopen om wat te eten. Op zondag avond gaat alles nog vroeger dicht merkten we, snel ergens gaan zitten en gevraagd of het nog kon, ja hoor, werd gezegd maar zodra ons eten op tafel stond ging ze alles opruimen overal en vroeger ze of we alvast wilden betalen. Daarbij was het ook nog niet lekker , maar ja je kunt niet alles hebben.

Terug naar het hotel en de wekker op 5 uur, kijken of het nu wel lukt en ja hoor we zijn net voor de wekker afloopt wakker en denken nog even zullen we gewoon lekker blijven liggen. Maar je toch maar opgestaan om naar de monniken te gaan kijken bij zonsopgang. Dan lopen ze iedere dag allemaall in een lange rij met een kom aan een lange band. Die ze voor zich dragen. De bevolking ( en touristen) zitten dan langs de kant van de weg op hun knieën en doen dan sticky rijst en koekjes en andere etenswaren in die kommen, zodat ze te eten hebben.
Dus dat hebben we ook gezien....
Terug naar het hotel en onze tassen ingepakt, ontbeten en afscheid genomen van het personeel. Het was een supergoed en heerlijk hotel met fantastisch personeel!!!!

Dan komt de tuc tuc die ons naar het busstation brengt, we ruilen ons ticket om kopen nog wat water voor in de bus en vertrekken om half 10. Vorig jaar in Vietnam had je een slecht wegdek tenminste dat dachten we, er zaten veel slechte stukken in de weg. Nou hier in Laos zitten weinig goede stukjes in de weg en de bus denderd er in volle vaart overheen. De weg gaat door de bergen, hoog door de bergen en bestaat bijna alleen maar uit haarspeldbochten. Je word dan ook regelmatig alle kanten op geslingerd. Het landschap is schitterend, de bergen , de jungle met af en toe een dorpje. De bus stopt onderweg nog 2 keer, 1 x om een nieuwe v snaar erop te zetten. Andere keer weet ik niet volgens mij hadden ze iets geraakt.
We proberen ook nog onze ogen een beetje dicht te doen maar dat is moelijk. Aangezien de bus voor driekwart vol zit zijn we achterin gaan zitten zodat Rob ook wat beenruimte heeft. Om half 3 stoppen we voor een lunch , bij de busrit inbegrepen............rijst groente en vlees.....bijna niemand durft het op te eten.....
Maar dan gaan we verder en komen we langzaam in schitterend karstlandschap, en we komen om 4 uur aan op het busstation in Vang Vieng, waar we ons door de tuk tuk af laten zetten bij ons hotel, dat we gisteravond online hebben geboekt.
Het ziet er van buiten super uit, maar van binnen is het simpel, maar dat is hier te verwachten.
We drinken nog wat in het hotel en kijken naar het uitzicht en de zonsondergang. Dan kijken we wat we hier nog willen doen en lopen het centrum in om wat te gaan eten bij banana uiteidelijk. Je kunt merken in de winkels en de restaurants dat ze liever niet werken want wil je iets hebben of nog iets drinken reageren ze gewoon niet, dat is in heel de stad wel zo..
Maar we hebben heerlijk gegeten, lopen nog een rondje en gaan terug naar ons hotel.

Vang Vieng dag 1
Vanmorgen gevraagd of we onze sleutel af moesten geven, dat kon en ze vroegen of we wilden dat de kamer werd schoongemaakt, of dat het niet nodig was misschien....ook hier liever lui dan moe haha.
Na het ontbijt een scooter gehuurd en naar de blue lagoon gereden, ja Pauline en Jorn , we hebben de goeie gevonden , het was er super mooi. Helder blauw water, met vissen en aan de takken van de boom hangen schommels in het water. Vanaf de boom kun vanaf 2 takken in het water springen. De onderste heeft Rob gedaan. En je kunt een touw naar je toe halen en zo in het water slingeren, dat hebben we allebei gedaan.
Er is ook een grot, eerst een steile klim naar boven , je kunt je aan bamboe zijkanten omhoog trekken soms. We zijn een stuk de grot ingegaan, Rob iets verder dan ik en toen terug naar de blue lagoon om te zemmen en springen.
(We waren namelijk eerst maar naar de grot gegaan, om daarna een frisse duik te nemen).
Na een tijdje zijn we met de scooter nog wat rond gaan rijden en de lokale markt nog bezocht, hebben ons opgefrist en wilden lekker uit eten. Maar naar hetzelde tentje als gisteren want het was er lekker, alleen de bediening was waardeloos.
Rob wil een beetje ketchup bij het eten , maar als hij de dop eraf draaid ontploft het . Alle ketchup spuit eruit en hij zit helemaal onder....
Net schone kleren aan die we hier hebben laten wassen.....
Na het eten dus maar weer terug....nog ff nieuwe slippers gekocht want die we in Bangkok hebben gekocht hebben het al begeven......en je raad het nooit.....onze dag (excursie) begint morgen met 1, 5 uur trekking........maar het kon niet anders en zou heel ff gemakkelijk zijn is ons beloofd......

• 14 Oktober 2013 - 21:21

Hanny:

Wat ik ook heel knap vind is dat jij elke dag de moed en tijd hebt om een heel mooi verslag te maken. Goed hoor. Dag, nog veel genieten.

• 14 Oktober 2013 - 21:30

Heny Reijerse:

Hé jullie komen vermoeider terug dan dat je weg ging.hahaha nee hoor grapje. jeetje wat jullie allemaal doen en meemaken geweldig. En d foto's zijn mooi.

• 15 Oktober 2013 - 11:38

Wim Verschuuren:

Ik vind het knap, dat jullie die ontberingen zo laconiek ondergaan. Dat moet bij zo'n reis natuurlijk ook wel de insteek zijn, anders hoef je er niet aan te beginnen. Je kunt daarnaast wel ontzettend van het landschap genieten, lijkt me en blijkt ook uit jullie verslagen.
    Op naar de volgende ervaringen ! Groetjes !