Een zeer zware dag!!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Een zeer zware dag!!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Een zeer zware dag!!!

12 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

Allereerst Hanny en Berrie ik hoop dat ie gesmaakt heeft... en ik wilde nog ff zeggen dat de camera perfect werkt!! Al veel mooie foto's gemaakt.
Hopelijk is jullie huis nog niet verkocht en dat andere wel....

Gisteravond nog even over de avondmarkt gelopen en wat souveniers gekocht, iets heel mooi's voor aan de muur , nu moeten we het wel meeslepen want het past niet in een tas, maar we vonden het allebei mooi en hebben er een speciale herinnering aan. Ook meteen de bus voor morgen geboekt en een excursie voor vandaag..........
Daarna nog lekker wat gedronken bij ons hotel.

Vanochtend om 8.50 uur opgehaald, voor onze excursie van vandaag.
We waren de enige 2 dus een privé tour, ja ieder normaal iemand laat het wel uit zijn hoofd om dit te gaan doen. Dus als we een ander jaar dit willen gaan doen kan iemand ons dan tegen houden aub.
Het is een uur rijden naar het begin van onze trekking, we zouden een trekking doen naar 2 dorpen boven op een berg waar de Hmong en Khmu wonen. Onze gids Alie vond dat we wel anderhalve liter water nodig hadden hiervoor per persoon dus er ging nog even 3 liter water erbij in Rob zijn rugzak.
Het is 3 uur bergop lopen op een zand/keien pad naar boven en dat pal in de zon , bijna geen schaduw op de hele weg, en dat met 50 graden zo'n beetje. Dus nu hebben jullie een beetje een indruk......
En pap jij weet als geen ander hoe graag ik zoiets doe.....
Maar ik heb niet veel geklaagd, ik zat er op de helft ook helemaal doorheen, was kapot, ik kon niet meer, vingers worden op een gegeven moment zo dik dat je nog geen foto kunt maken. Onderweg kom je verschillende mensen tegen en een tractor met kar met een lekke band , die hij ging zitten maken in een pas water net zoals wij een fietsband plakken.
Gelukkig komen we 3 keer onderweg wat water tegen waar we ons kunnen afkoelen. Na 2, 5 uur ff een stop in de schaduw, ff kletsen met onze gids. We weten nu ook hoe het met de monniken hier zit, iedereen mag het worden voor een tijd die hij zelf kiest en krijgt dan gratis een opleiding.
Maar we gaan door, ondertussen zit Rob er ook helemaal doorheen, laat ons maar afvoeren.....
Diehards als we zijn bereiken we uiteindelijk toch de dorpen. Het is zaterdag dus de school is dicht, en alle kinderen zijn met de ouders ergens verder weg op het land aan het werk. Er zijn maar enkele grote aanwezig een alle kleinste kinderen. Wij hebben snoepjes en ballonnen meegenomen en dat vinden ze geweldig, somige durven niet goed maar uiteindelijk hebben ze allemaal wat gehad tijdens onze lunch en de rondleiding in de dorpen. Dit is geweldig zoveel hebben ze niet , de meeste hebben alleen een shirtje aan , zelfs geen ondergoed.
Er is 1 meisje met blond haar, heel apart dit komt bijna niet voor, haar huid is ook iets lichter.
Mais word nog gemalen met een steen, Je gaat echt terug in de tijd. Echt heel primitief allemaal.
Uiteindelijk moet we ook weer dezelfde weg terug......
In de brandende zon, naar beneden gaat sneller, maar ik ben op een gegeven moment weer helemaal kapot.
We zijn vandaag wel 10x dood gegaan , zo voelde het!
Nu een schouderklopje voor onszelf we hebben het toch maar weer gedaan!
Op naar de volgende , waarom willen we dit zo graag, je krijgt er ook zoveel voor terug......
Morgen een rustdag, om half 6 op voor de monniken , daarna ontbijt en dan de VIP bus naar de volgende plaats.......6 uur verwachte reistijd.....

• 12 Oktober 2013 - 14:58

Martin En Mir:

Dat ziet er allemaal super uit. Je weet het ook mooi te omschrijven. Wij herkennen dit wel een beetjs, hebben ooit een trekking gedaan in Nepal. Maar wel in het regenseizoen!
    Geniet er nog van. Wij blijven jullie volgen.

• 12 Oktober 2013 - 15:21

Kelly:

Hahaha had ik toch een beter dagje, ondanks me ziek zijn...
    Wel leuke fotos! Bikkels

• 12 Oktober 2013 - 17:19

Miranda:

Hahaha leuk geschreven, maar wat moeten jullie hebben afgezien.. gelukkig is het de moeite waard geweest!

• 13 Oktober 2013 - 12:18

Hanny:

Ik bewonder jullie met je uithoudingsvermogen. Maar al is het zwaar, je moet alles meemaken, anders heb je er later thuis spijt van.
    Hier is het regenseizoen begonnen, geniet toch maar van die warmte daar. Gewoon een keer extra onder de kraan. Veel plezier.

• 13 Oktober 2013 - 16:57

Kade:

Met veel bewondering lees ik jullie verhalen! Zo'n trekking is geweldig maar je gaat inderdaad 10 x onderweg dood! Een voordeel je doet dit maar een paar x in je leven en daarna nooit meer! Hihi. Wat zou ik nu graag ff bij jullie zijn om jullie gezichten te zien hoe jullie genieten.

• 13 Oktober 2013 - 20:19

Henny Reijerse:

Wat een belevenissen!!!!!!! En ik kan goed begrijpen dat de natuur nooit verveeld,hoeveel je er ook van ziet. Je beschrijft het ook zo leuk allemaal.

• 13 Oktober 2013 - 22:46

Wim Verschuuren:

Ben net thuis en ga meteen op de computer jouw reisverslagen lezen.
    Een sterk geval. Ik lees : "Het is 3 uur bergop...."en denk meteen aan vroegere tijden en jawel hoor een paar regels verder schrijf je: "En pap jij weet als geen ander hoe graag ik zoiets doe".
    Maar ik vind het wel knap van jullie. Wat een uitputtingsslag. Het is wel karaktervormend.

• 15 Oktober 2013 - 15:44

Sonja:

Pffff, ik weet ook zo'n beetje hoe het is. Wij gingen ook dorpjes kijken in Turkije in de bergen toen het bijna 50 graden was,Ik kreeg er ook zo'n hoofdpijn van. Maar je doet wat om al het het moois te zien.