Luang Prabang dag 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Luang Prabang dag 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Luang Prabang dag 2

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

11 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties voor mijn verjaardag!!!

We wilden vanochend om half 6 opstaan om naar de monniken te gaan kijken die bij zonsopkomst in een lange rij langs de lokale bevoling loopt , met een mand waarin de bevoling dan eten doet. Maar helaas, niet gelukt, we konden er niet uit......
Dus wat later opgestaan , ontbeten en in de lobby gewacht om opgehaald te worden door de mensen van elephant village sanctuary en resort, voor een dag mahout training!!
Om half 9 halen ze ons op , we zijn met 2 engelse meiden en rijden naar de rivier waar hun verblijf is. Dit hadden we van te voren geboekt en goed uitgezocht hoe ze voor de dieren zijn. De manneger in het hotel zei vanmorgen nog dat zij de beste uit de omgeving zijn. Wel iets duurder maar dat heb je er dan ook graag voor over.
Aangekomen mogen we even ....

Ff wachten ik krijg nu een taart aangeboden door het hotel, met gefeliciteerd Ingrid erop. Een complete verrassing......en dat omdat ze onze geboortedatums weten door de booking in het hotel... meteen even uitedeeld een hele taart krijgen we met 2en niet op...maar hij was heerlijk!!!!

Waar waren we... we mogen nog even een ronde lopen en wat drinken.
Daarna krijgen we uitleg over het park en over de olifanten met ons vieren.
We moeten leren wat we moeten zeggen om de olifant te laten lopen, links en rechts op te laten gaan enz. Dan gaat ieder van ons om de beurt op een olifant ( dezelfde), erop vanaf de grond en in de nek zitten met de mahout erachter. En gaan we een klein rondje lopen om te kijken of het gaat en we alles onthouden hebben. Als je er vanaf bent moet je de olifant ook bedanken!!
Vervolgens gaan we met 2 olifanten een uurtje oppad, 2 van ons mogen in de nek zitten als je dat wil. Rob en Holly doen dit ook. We gaan door water en door een dorpje weer terug.
Waarna we ze eten mogen geven, wij hebben ook een superleuke mahout en een leuke gids.
Dan gaan we alle 4 weer in de nek zitten bij de olifanten en mogen we ze in de rivier gaan wassen dit vinden ze super leuk en spelen graag.
Die van mij duikt het liefst met zijn kop helemaal onderwater terwijl de andere 3 met hun slurf water spuiten, we borstelen ze schoon en gaan weer terug.
Er volgt een lunch en tocht met een 5 persoons motorkano zeg maar naar de watervallen van Tad Si, waar we ook nog even zwemmen.
De olifanten gaan nu terug naar de jungle, ze zorgen hier supergoed voor de dieren, elke ochtend kijkt de dokter in het sanctuarie naar elke olifant of er wel iemand op mag,
We varen weer terug, en worden terug gebracht naar ons hotel!!
Dit was een onvergetelijk mooie dag voor ons!
Thankx elephant village!
En thankx Le Sen Boutiqe hotel, het was een super verrassing!!

Zo nu zijn we weer bij....
Zo nog even de stad in....

• 11 Oktober 2013 - 19:25

Ed En Henriette:

Dat is nog eens een verjaardagsfeestje! Veel plezier nog bij de Lao.

• 13 Oktober 2013 - 10:05

Hanny:

Dat is pas een verjaardag!!!!

• 15 Oktober 2013 - 15:38

Sonja:

Een verjaardag die je nooit meer vergeet!!!!Dat kunnen er je niet veel nadoen.