Co van Kessel - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Co van Kessel - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Co van Kessel

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

07 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Rai

Toen vanmorgen om half 6 de wekker ging dacht ik even 1 seconde waar zijn we weer aan begonnen... maar dat was alweer snel over. Even opfrissen en onze backpack afgegeven bij de receptie en uitgecheckt en toen een taxi genomen naar Co van Kessel biketours. Voor een 5 uur durende fietstocht door Bangkok! We moesten er om half 7 aanwezig zijn en Kelly we waren 4 minuten te laat en de taxi koste geen drol. De fietstocht was in 1 woord... adembenemend! Je fietst smorgens eerst door chinatown gewoon over de markt waar de mensen zelf hun boodschappen doen en het pad nog geen meter breed is met aan beide kanten allerlei kraampjes. Ze zijn het ook gewend, de bevolking is hier ook super vriendelijk. Daarna een stukje met een longtailboot door de waterwegen van Bangkok met aangrenzend de huizen en krotten van Bangkok. De fietsen gaan gewoon mee op de boot om vervolgens ergens anders afgezet te worden, onze fietstocht te vervolgen door een stukje jungle met palmbomen op smalle paadjes. Rond 11 uur hebben een stop voor een uitgebreide warme (natuurlijk) lunch. Heerlijk! Waarna we weer verder gaan met de fiets , gevolgd door nog een stukje met de longtailboot en vervolgens rond 1 uur zijn we weer terug bij Co van Kessel. Onderweg zie je ook vele tempels er staan 450 in Bangkok. Je moet uitkijken dat je niet tempelmoe wordt. Het was een geweldige tocht met 9 man en 2 gidsen Andy en Amien. 6 Nederlanders, 2 duitsers en 1 thaise. We kunnen het iedereen aanbevelen die Bangkok bezoekt!
Daarna de taxi terug naar het hotel , daar nog een ronde gelopen om het af te sluiten met een drankje bij het zwembad, nog wat youtupe filmpjes bekijken met het zeer aardige personeel en een taxi nemen naar het vliegveld Don Mouang voor een vlucht met AirAsia naar Chiang Rai. De vlucht duurt een uur en 20 min , en was zo voorbij , ik viel in slaap.....
Daarna de taxi naar ons hotel, en meteen afgesproken met de taxichauffeur voor morgenochtend 6 uur....half 6 vond ie te vroeg ...
We wilden eerst met de lokale bus naar de grens met Laos maar die doet er minimaal 2 uur over, dat ligt aan het aantal stops en de taxi doet er anderhalf uur over. En we willen daar de grens over en een slowboot halen die ons in 2 dagen naar Luang Prabang brengt. Alleen niemand weet hoe laat die slowboot vertrekt en we moeten eerst ons visum nog aanvragen in Lao. Met de taxi hebben we iets meer zekerheid dat dit gaat lukken, hoewel we graag de bus hadden geprobeerd, maar we krijgen nog genoeg lokale bussen...... in Laos zijn geen taxi's :-).
Dus zometeen lekker douchen en naar bed.
Ow ja super lekker weer gehad met de fietstocht geen regen , alleen onderweg naar het vliegveld.

• 07 Oktober 2013 - 19:34

Je Mams En Je Zusje Sonja:

Hey Rob en Ingrid.
    Het klinkt allemaal super. Alleen je moet wel erg vroeg je bed uit. Maar dan heb je ook wat.Jullie krijgen de groetjes van mams en en dikke kus X.Van Jan krijgen jullie ook een dikke kus X.
    Nou oké dan....van mij een kleintje x.
    Groetjes e eel plezier.

• 07 Oktober 2013 - 20:06

Ed En Henriëtte, Jarno, Loïs En Owen:

Ha Rob en Ingrid, al veel gereisd lees ik. Trein, vliegtuig, taxi, fiets en weer een vliegtuig. Nog geen vakantie. Geniet er van en zet er ook maar snel wat foto's op. Groetjes uit Ysselsteyn

• 08 Oktober 2013 - 09:53

Wim Verschuuren:

Hoi Ingrid en Rob,

Ik lees dat jullie weer uitzonderlijke dingen meemaken. Het eten is ook nog lekker en dat is natuurlijk een pluspunt. Geniet van de tochten en ervaringen.
    Groetjes,

Pap