Reis en eerste indruk Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Reis en eerste indruk Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Reis en eerste indruk Bangkok

Door: Ingrid

06 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Eindelijk was het dan zover, zaterdag rond kwart over 11 door Hanny en Berrie naar het station gebracht voor de trein naar Antwerpen. Hanny was nog meegelopen om te kijken of de trein geen vetraging had maar alles verliep volgens de planning. We kwamen dan ook netjes optijd aan op Antwerpen centraal station. Ook op het station verliep alles soepel, op vertoon van ons vliegticket kregen we de treinkaartjes voor de thalys naar Schiphol met vertrek om 14.30 uur. Tijd voor nog een broodje bij de panos, heerlijk. Toen we daarvan terugkwamen bleek dat de thalys een uur vertraging had opgelopen door problemen op het spoor in Frankrijk. Balen...... onze vlucht naar Bangkok is om 17.50 uur, maar niks aan te doen.....wachten......nu zullen jullie denken waarom gaan ze via Antwerpen en niet gewoon zelf naar schiphol. Nou dat scheelde ons 500 euro, en dat vonden we wel de moeite wel waard, trouwens Antwerpen is voor ons niet zo ver weg.....dichterbij als Schiphol.... Nou uiteindelijk kamen we rond half 5 met de thalys aan, snel naar de balie om in te checken, dit kon thuis niet want als je geen bewijs hebt dat je in de trein hebt gezeten dan krijg je een flinke boete. We waren nog net op tijd, 20 minuten later en onze bagage had niet meer meegekunt. Meteen door naar de gate en boarden......
De vlucht verliep soepel, eerst een filmpje gekeken, toen werd er omgeroepen of er misschien een arts aan boord was, er was iemand onwel geworden. Nadat er nieamnd reageerde is Rob maar even gaan kijken. Er was inmiddels ook een jonge arts aanwezig uit Zwitserland en samen hebben ze geholpen. Daarna heb ik de rest van de vlucht heerlijk geslapen, Rob wat minder, er zaten 2 luidruchtige mannen aan de overkant van het gangpad..... vervolgens landen we mooi op tijd 9.35 uur lokale tijd hier, in Nederland 5 uur eerder...in Bangkok. We pinnen en nemen de skytrain naar het centrum, van daaruit lopen we naar ons hotel. Het Siam Swana hotel......super! We kunnen al op onze kamer en na onze spullen te hebben achtergelaten, lopen we naar het Grand Palace. Als je loopt zie je meer, komen dan ook in vreemde straatjes uit...haha! Je kunt aan iedereen de weg vragen ze zijn allemaal even vriendelijk zelfs aan taxichauffeurs als je zegt dat je wil lopen is het geen probleem ze dringen dan niet verder aan en wijzen je de weg. We komen onderweg nog 2 andere tempels tegen bij toeval waar we ook alleen zijn bij 1 van de 2. Uiteindelijk nadat een politieagent ons de verkeerde kant opstuurde pakken we voor de laatste 5 min de tuk tuk. Bij het Grand Palace aangekomen mag Rob er niet in.... zijn broek is 5 cm te kort..... belachelijk.....somige vrouwen mogen in korte rokjes naar binnen en andere weer niet....we mogen uiteindelijk toch een foto (van de buitenmuur) maken en gaan dan weer weg. Ff nieuwe slippers kopen voor Rob want hij kan bijna niet meer lopen op diegene die hij heeft meegenomen. Vervolgens lopen we nog naar Khosan Road, het backpackers winkel en uitgaansgebied en pakken de taxi terug naar ons hotel. Waar we een lekkere koude douche nemen...warme water is op denk ik..... drinken er wat en gaan eten. We hoeven niet ver weg want aan ons hotel zit 1 van de beste sushi restaurants van Bangkok. Rob vind het heerlijk , ik heb het nog nooit gehad maar eens moet de eerste keer zijn.... Wauwwwww heerlijk gegeten, ze staan trouwens buiten in de rij om binnen te mogen eten..... jaja ikke aan de sushi!
Daarna lopen we nog een stukje, ik maak mijn verslag, voor de 2e keer, eerste was niet opfeslagen natuurlijk.... nu gaat het hopelijk wel goed.... en zo slapen morgen loopt de wekker om half 6 af.....

Trouwens het is hier 30 a 35 graden met af en toe een stortbui.....
Groetjes uit Bangkok!

• 07 Oktober 2013 - 07:54

Kelly:

Mooi reisverslag! En stom van de grand palace.. had ik bij de white tempel ook! Allemaal Chinezen in korte broekjes en ik moest er een wikkelrok overheen. Weet niet wat dat is!

• 07 Oktober 2013 - 08:20

Rick:

Ik liep in elke tempel in me korte broek naar binnen hahahahaha :-)

• 07 Oktober 2013 - 08:39

Miranda Faas:

Leuk reisverslag, blijf jullie zeker volgen!Spannend begin in ieder geval haha. Heel veel plezier en geniet ervan. Ben ook benieuwd naar de (vast vele) foto's die zullen volgen ;)

• 07 Oktober 2013 - 13:57

Sjors:

Naast het beste sushi restaurant van Bangkok haha, ik zou wel weten waar ik elke avond zou zitten dan :P Veel plezier nog!

• 09 Oktober 2013 - 13:30

Sonja:

Hey Rob en Ingrid,
    Ik liep een beetje achter met lezen, maar nu heb ik extra veel leesplezier. Mss ligt het aan de soort benen. Mooie of juist lelijke, of lange,korte bruine, witte etc. benen worden toegelaten hahahaha. Maar sushi is inderdaad heel lekker. Dat zullen ze daar wel volop hebben. Mmmmmm.

• 10 Oktober 2013 - 19:44

Henny Reijerse:

Geweldig verslag. Leuk dat de mensen zo helpen,en is dat in het Engels?