Easy riders - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Easy riders - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Easy riders

08 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

6 november
Eerst nog een stukje Na Trang , na dat we Lam en Thiêt hebben ontmoet gaan we nog een rondje lopen. We moeten tenslotte ook nog eten. Onze tablet laat niet meer op en we denken dat de oplader kapot is. We nemen hem mee en gaan op pad, we hebben nog geen honger en zijn nog een beetje moe. We besluiten 2 riksja's te nemen en ons een uur te laten rondrijden. Zo zien we een groot gedeelte van de de stad, veel hadden we nog niet gezien. Voor ons is dit een tussenstop. Het is een grote stad vol met russische toeristen.... Tijdens ons rondje komen we ook veel winkels tegen , ook een sony shop en een samsung shop. Volgens de mensen die ons rond fietsen verkopen ze daar geen camera's. Ze zetten ons af bij ons hotel we trekken onze wandelschoenen aan en besluiten terug te lopen. We lopen alleen de hele verkeerde kant op. We besluiten terug te lopen en het nog een keer te proberen. We houden vol en vinden ze dan ook. En inderdaad de oplader is kapot, we kopen een nieuwe en gaan op zoek naar de sony shop en een 1 minuut voor sluitingstijd lopen we binnen . Ze zijn maar al te vriendelijk en willen ons graag helpen, en daar staat ie dan de sony alpha a57 de opvolger van de onze zodat we de lens over kunnen zetten en we kunnen betalen met onze credit card haleluja!!!!!!

Zo typ ik de rest..... eerst eten met onze gidsen.
Om half 9 worden we opgehaald door onze gidsen Lam en Thiêt en we laden onze backpacks achterop en gaan rijden. Eerst langs de kust richting de highlands ..... onderweg stoppen we op veel plaatsen. Ze laten ons zien hoe de mensen leven, werken en hoe alles gemaakt word. De bomengroei , de verschillende soorten. De plaatsen waar nog steeds geen planten groeien door de agent orange die de Amerikanen hier hebben gedropt. We zien hoe wierrookstokjes gemaakt worden, hoe bakstenen gemaakt worden, hoe de boer zijn land bevloeid voor het rijstveld . Hoe de witte aardappel geoogst word en later ook verwerkt word. We zien garnalen kwekerijen . We zien hoe de koffie en de cacao geoogst worden en alles buiten het oogsten om. We lunchen ergens waar van we zoiets hebben , als we hier niet ziek van worden dan worden we nergens ziek van haha. Die foto's zijn thuis te bekijken..... We hebben die dag 200 km afgelegd. Het is prachtig weer, het zonnetje schijnt je ziet precies waar mijn zonnebril heeft gezeten dus morgen maar eens afzetten. Weer een lijntje erbij waar ons shirt heeft gezeten. Al met al een schitterende dag. We krijgen na 3 dagen wel een monkeybut ...... apenkont van het zitten op het zadel....volgens onze gidsen en een buffelhuid. Om 5 uur komen we aan in Dak Lak waar we nog over de local markt lopen waar ze hun "verse" producten verkopen. Al het vlees zo op straat , ook kikkers vastgebonden zodat ze niet weg kunnen springen. Ook te zien op foto's thuis. We rijden naar ons hotel hebben een uur om ons op te frissen en lopen dan samen naar een eettentje, hun favoriete tent en eten springrols . Voor 8 euro ,krijg je, 6 bier 2 cola en eten voor het4 personen . En dat is inclusief fooi. We lopen terug en dan is het tijd om ons bed in te duiken!

8 november
We hebben afgesproken om om half 9 te lunchen, en vertrekken dan.
We zijn eerst langs een ijzersmederij gereden.
Daarna zijn we naar een natuurreservaat gegaan waar we op te 2 plaatsen een wandeling maken door de jungle langs vele schitterende watervallen! We zijn 4 uur aan het trekken door de jungle GEWELDIG....
We hebben een stok om wat gemakkelijk te lopen, dan opeens gebruikt Thiêt hem als speer en sluipt vanachter een boom ik moet meedoen, sssst vietcong zegt hij.... yes we kilt two!
Kelly ik heb soms nog aan je moeten denken haha lijkt veel op Afrika, bij de watervallen.....red ants ... haha lijkt,. Thiêt zei ga daar ff zitten voor de foto, ik dacht ff checken dacht aan jou ervaring en wat denk je lopen er allemaal rode mieren haha. Maar zo schitterend hier je komt bijna niemand tegen, wat een rust! En verder lijkt het ook wel op Ghana, de manier van leven de huizen, het afval dat ze rond laten slingeren.
Bij de ingang van de waterval staat ook nog een olifant wauw ....
We rijden weer verder zien weer de gevolgen van agent orange.... de stukken waar nog steeds niks wil groeien. Op sommige stukken wil af en toe wel iets groeien, maar ook veel gaat weer dood. Ook beginnen ze nu af en toe weer te bouwen in die gebieden, maar mondjesmaat. Tot nog toe worden er nog steeds mensen ziek in die gebieden.
We gaan lunchen, zitten we lekker te eten komen er voor ons een stuk of 5 vietnamezen zitten die eten en bier bestellen. Bij het bier krijg je dan een pul met een grote klomp ijs erin. Rob zegt gadverdamme dat ijs........ toen zeiden onze gidsen dat zei dat doen om niet zo snel dronken te worden. Rob zei toen ja maar met ijs? Hij vroeg de eigenaar of hij vroeg 7up had en dat had hij, we hebben ze toen geleerd sneeuwwitje te maken en wat denk je ......1 groot succes!!! Over een jaar zit er geen ijs meer in het bier maar drinkt heel Vietnam sneeuwwitje !
Weer verder....
We hebben gezien hoe ze drums maken voor boeddhistische monniken.
We zijn op koffieplantages geweest en op zwarte peper plantages.
We rijden weer verder naar Lake Lak, denk je dat je alles gezien hebt maar er ontwaakt na iedere bocht een nieuwe adembenemende omgeving.......
Als we aankomen bij Lake Lak, gaan we nog even naar een "eilandje" nu inmiddels met een weg verbonden. Mnong people, een heel apart dorpje met een eigen leven. Alle huizen staan op palen vanwege de wilde dieren.
Ook hiervan kom kijken naar de foto's....
Vandaag hebben we 130 km afgelegd......
Het was een geweldige dag!!!!!

Rob is hier inmiddels ook een bezienswaardigheid veel meisjes willen met hem op de foto, haha. Hier zien ze niemand die zo groot is, ik ben nog groter dan de meeste mensen hier zijn. Dat komt waarschijnlijk omdat de mensen hier geen melk gebruiken dat is schaars en te duur. Degene die dat wel krijgen worden ook groter dan anderen, dat is goed voor de groei van de botten.

Net lekker gegeten en nu nog aan tafel met de gidsen.
Die vinden dit maar wat interessant :-)

Benieuwd wat morgen ons brengt..... enne nou joep genoeg te lezen :-)

• 08 November 2012 - 18:28

Henny Reijerse:

Nou je kan wel zien dat jullie een goede voorbereiding hebben gedaan hier thuis,anders had jenooit zoveel gedaan denk ik,wat een belevenissen...echt geweldig.
    Groetjes Henny

• 08 November 2012 - 21:02

Ed:

Zo, wat een verslag. Veel belevenissen meegemaakt en lekker in de jungle dwalen. Lekker he.
    Have fun.

• 08 November 2012 - 21:28

Martin En Mir:

Vandaag voor het eerst jullie verslagen gelezen. Geweldig. Wij willen wel 'n keer in Breda komen buurten en foto's komen kijken. Geniet verder nog van jullie mooie reis. Wij leven/lezen op een afstand mee.

• 09 November 2012 - 15:21

Leuk avontuurtje weer.. en ik herken in jullie verhaal ook inderdaad bepaalde dingen terug aan Ghana...
    Bij mij komen de kriebels weer omhoog voor een mooie reis... maar helaas duurt dat nog even :( en dan nog een vraag... waarheen?
    Die jungle... ik ben zeer benieuwd naar de foto's! en jaloers op het spotten van een olifant.. veel mooier zo he? in het wild... dan in een dierentuin

• 09 November 2012 - 17:15

Sonja:

Elke keer valt mijn mond weer open....met zoveel verbazing ben ik jullie avonturen aan het lezen. Wat ik mezelf afvroeg,....wat eten jullie zoal? Is het ook een beetje lekker, of krijg je veel vreemde dingen voor geschoteld? Maak er eens een foto van ;-)
    We zullen wel veel foto's zien op jullie verjaardag.Ik ben benieuwd.
    Maar de tijd gaat wel snel, dus geniet er zoveel mogelijk van en we blijven benieuwd naar de volgende verhalen.

• 09 November 2012 - 18:12

Wim Verschuuren:

Wat een ervaringen in de jungle. Daar ben ik natuurlijk te oud voor!
    Het zullen prachtige foto's worden.
    Het lijkt de meest aparte vakantie te zijn die jullie meegemaakt hebben.
    Rob langs deze weg gefeliciteerd met je verjaardag !
    Maak er een origineel Vietnamees feestje van.

Groetjes,

Wim en Diny

• 10 November 2012 - 05:53

Rob En Ingrid :

Ja henny wij proppen zoveel mogelijk in een dag :-). Ed de jungle was echt gaaf ja de stilte en de watervallen en je komt niemand tegen. Mir en martin kom maar een keertje kijken hoor! Kelly wacht maar totdat je de foto's ziet hebben de olifant geaaid over zijn slurf en eten gegeven :-) . Sonja foto van eten heb ik ze eten hier 3 x per dag warm dus proberen de dag te beginnen met een pannekoek of gebakken ei. liever geen soep of mixedgril als ontbijt...... en pap en diny je bent nergens te oud voor maar dan zou ik het wel geoeganiseerd doen!

• 10 November 2012 - 06:27

Hieperdepiep,
    HOERA!!!!!!
    Hartelijk gefeliciteerd.
    Dikke kus van ons allemaal

• 12 November 2012 - 19:41

Ma En Jan:

Hoi Rob
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Op de een of andere manier is mijn felicitatie niet geplaatst, dus ik probeer het nog een keertje.Het kunnen er nooit genoeg zijn, toch?