Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Hoi An en Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

06 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

4 november
Wil je een keertje uitslapen ben je al om 8 uur wakker. Op ons gemak na de lunch naar het oude centrum van Hoi An gelopen en zo het hele stadje bekeken , het is een heel ander stadje als alle andere . Er zijn heel veel schoenen en kleding winkels en alles word op maat gemaakt. Je zoekt een model uit op de pop en ze nemen je maten op en de volgende dag is het gemaakt. ik heb bij de dochter van de man die we in de bus hebben ontmoet 2 Vietnamese blousjes en een kimono laten maken. Morgen kan ik ze ophalen. na het hele stadje gezien te hebben nog ff lekker lunchen en dan terug naar het hotel , het is inmiddels 2 uur en tijd om even naar het strand te gaan. Het zou vanuit het hotel maar een klein stukje zijn....... rechts dan links een kwartiertje lopen....wat 4 km bleek te zijn maar daarna konden we lekker ff afkoelen in de zee. eenmaal weer terug in het hotel de kilo zand afgespoeld en onze schone was opgehaald...heerlijk is dat! En een scooter gehuurd voor de volgende dag. Ook de nachtbus naar Nha Trang geboekt en het hotel in Nha Trang. Toen de fiets maar gepakt in het centrum iets gaan eten . ook nog even slippers besteld voor Rob daarna lekker ons bed in.

5 november
Vroeg eruit want we zouden naar My Son gaan op de scooter en als je vroeg gaat kun je de bussen soms voor zijn.... Het regent een beetje als we wegrijden dus de poncho maar aan want het is zo'n 50 km rijden maar dan breekt toch de zon door. Poncho's weer uit lekker in ons shirtje. We zijn nu in midden Vietnam en het is hier regen seizoen maar we hebben geluk. Iedere dag de zon en boven de 30 graden. Het is even zoeken, iemand uit Hoogstraten had de route zo'n beetje opgesvhreven. Er staat ook bijna niks aangegeven dus het is even zoeken maar we komen er! De Cham vindplaats My Son. Ik had er veel van verwacht maar vond het niet erg indrukwekkend. Komt misschien ook door alle tempels die we gisteren gezien hebben. De terugweg doen we er zo'n 70 km over op een gegeven moment denk je ja hier ben ik langs gekomen weet ik zeker of die school heb ik op de heenweg ook gezien. maar geloof me alles lijkt op elkaar hier! In Hoi An terug eten we nog wat we halen onze slippers en kleding op en rijden nog even richting strand voor een paar mooie foto's. Langs de kant van de weg zijn hele groepen mensen ratten aan het vangen, we hadden er de dag ervoor veel zien lopen ook. Nog even een pinautomaat opzoeken voor de komende dagen en we parkeren de scooter weer voor het hotel. We bestellen nog even avondeten want om half 6 worden we opgehaald voor de nachtbus naar Nha Trang!

Wat een ramp zo'n nachtbus, we kunnen alleen achterin liggen want Rob past er niet tussen. Het zijn 3 rijen bedden en 2 hoog maar de achterste is 5 bedden tegen elkaar dan kan Rob het tweede bed pakken en met zijn benen in de pad gaan liggen. Dat betekend 12 uur liggen met de lamp uit en omhoog komen lukt niet daar heb je de ruimte niet voor. En de wegen zitten vol kuilen of zandwegen met keien. dus regelmatig vlieg je alle kanten op....
Maar we hebben het overleeft om 6 uur zijn we er....we lopen naar ons hotel maar kunnen pas om 2 uur op de kamer. Dus laten we onze bagage achter en wandelen door de stad tot een uur of 10. Pakken een lekker ligbed op het strand en gaan ff bijslapen...... eten wat en gaan ons opfrissen in ons hotel.
Zometeen hebben afgesproken met de Easy Riders Dalat waar we de komende 3 dagen mee op pad gaan, om onze route door te spreken..
We hebben er zin in een 3 daagse tocht met de motor!
Dus het volgende verslag volgt erna....
Ow ja Kelly mijn knie doet het weer prima, we zijn alleen een beetje verbrand met scooter rijden het is hier elke dag boven de 30 graden en het zonnetje brand. Papa heeft wat last van zijn nek ligt iedere keer in de tocht en ik heb wat blaren....maar dat gaat allemaal vanzelf over !

• 06 November 2012 - 12:17

Sonja:

Wow Rob en Ingrid, het was weer even bij lezen voor me.Jullie hebben weer veel meegemaakt, maar het gaat niet helemaal over rozen lees ik. Maar gelukkig hebben jullie je mobiel weer terug. Want het zou toch ook heel erg jammer van de foto's zijn. Kun je met een USB stick ze niet af en toe overzetten vanaf je mobiel? Of een back up via je facebook. Dan zet je alle foto's daar naar toe.
    Veel plezier met de motor trekking. Neem alles in je op en geniet er dubbel en dwars van.
    P.s. hier is het nat en koud :-(

• 06 November 2012 - 18:51

Ed:

Klagen over het openbaar vervoer, typisch hollands haha. Maar geen last gehad van vierkante wielen?
    Nog even en dan waardeer je je eigen bed en douche weer.

Veel pleizer op de bikes. Ed

• 06 November 2012 - 19:27

Wim Verschuuren:

Hoi Ingrid/Rob,

Het is toch een heel andere wereld daar lees ik.
    Wel leuk om dat alles mee te maken.
    Hier is hier echt herfstweer, daarom zal het voor jullie na de 17e november wennen worden.

Groetjes,

Pap

• 07 November 2012 - 20:58

Hoi Ingrid en Rob,

Zo te horen hebben jullie een gigantisch avontuurlijke vakantie. Wat leuk om de verhalen terug te lezen. Ik ben erg benieuwd naar de verhalen over de motortrip en kan niet wachten om de foto's van de hele vakantie te zien. Nog heel veel plezier komende dagen en doe alle mensen maar de groetjes van mij. Ze weten vast en zeker wel wie ik ben...

Groetjes en tot snel,

Joep