Halong Bay en Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Halong Bay en Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Halong Bay en Hue

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

01 November 2012 | Vietnam, Hanoi

29 okt aan het einde van de dag worden we opgehaald voor transfer van Sapa naar het treinstation van Lao Cai je wil niet weten hoeveel mensen er in een busje passen , hier kan alles. Maakt niet uit hoe laat je trein gaat je word allemaal tegelijk naar Lao Cai gebracht . We delen de slaapcabine met een stel uit Otowa Canada die op huwelijksreis zijn . Na een tijdje kletsen slecht geslapen.... om half 6 zijn we weer in Hanoi. We lopen naar het hotel waar we onze backpacks hadden achter gelaten en douchen daar , we ontbijten en pakken een taxi naar het Sinh Tourist office , dit keer met al onze tassen. We worden om 8 uur opgehaald voor onze tocht naar en in Halong Bay. Als de bus vol is vertrekken we, we hebben geluk, de afgelopen 2 dagen zijn de boten niet uitgevaren vanwege een typhoon, dus nu met wat meer mensen op de boot [ 22 ] . Na een stop van 20 min komen we aan boord rond 13.00 uur. Nadat we de kamers toegewezen hebben gekregen, hebben we een lunch met allemaal visgerechten heerlijk! In Halong Bay aangekomen gaan we eerst kajakken , geweldig zeker als je weet hoe het er hier uitziet ! Dan gaan we terug naar de boot om onze handdoeken op te halen en gaan we om te zwemmen naar Titov eiland, je kunt er ook naar de top. Ik had het nog gevraagd maar de bemanning zei nee alleen zwemmen morgen naar de top, we zijn een uur op het eiland. We komen aan, komen we Maarten en ? tegen die we eerder in Sapa zijn tegen gekomen zij gaan van het eiland af . Uitgelegd van onze camera en mail uitgewisseld want zij willen ons wel wat foto s sturen van Halong Bay. Zijn we erna onze groep kwijt, het hele strand afgezocht zien we onze gids Dom na een half uur, je mocht dus vandaag wel naar de top! Nog een half uur voor 100 treden omhoog en omlaag..... met het nodige geklaag van mij toch gehaald! Prachtig uitzicht boven alleen inmiddels te donker om het aan jullie te laten zien. Eenmaal beneden terug naar de boot. Gedouched, de stroom valt nog 2 keer uit, en daarna gegeten . Na het eten nog op het bovendek gelegen het was volle maan. Rob nog bij het vissen gekeken en met iemand uit Singapore staan kletsen , daarna heerlijk geslapen. Om 5.30 uur kon je de zonsopkomt bekijken maar we liggen lekker schuiven de gordijnen open en het is bewolkt en er hangt smog zoals overal hier, dus blijven we nog ff lekker liggen. Om 7 uur ontbeten en om 8 uur naar de cave ...... met weer mooi uitzicht op Halong Bay ! Daarna terug naar de boot en langzaam terug naar de haven via een andere route als heen. Nog even genieten van de omgeving hier, om11 uur nog een lunch aan boord en staan dan om half 1 weer op de kade. Wij verlaten de groep en nemen een taxi naar Cat Bei airport in Hayphong voor onze vlucht met een propellorvliegtuig naar Danang . Weer een nieuwe ervaring haha . Vanaf het vliegveld pakken we de taxi naar het treinstation . Maar de trein naar Hue vertrekt pas over 5 uur. Eerst maar even een soort media markt opgezocht. Meteen 10 man personeel om je heen waarvan er maar 1 een beetje engels spreekt, maar voor hun ben je interessant haha. Daarna in een soort mac maar dan voor vietnamese food gegeten en een taxi naar Hue genomen waar we om 11 uur in ons hotel aankomen. [ 3 uur eerder geboekt] . Lekker naar bed!

Vandaag 1 nov ontbeten in het hotel en excursie voor morgen geboekt naar DMZ en hotel in Hoi An alvast geboekt en de bus ernaar toe. Daarna op pad . Onze camera blijkt niet te maken te zijn. We vervolgen dan onze weg naar de oude citadel . Die we gelukkig droog kunnen bezoeken . Gisteren noodweer toen we aankwamen vanmorgen regen en toen we terug kwamen regen . Maar de temperatuur is prima! Straks uit eten en op tijd naar bed morgen om half 6 eruit.....

• 01 November 2012 - 12:43

Louwrien:

hoi hoi

Wat een belevenissen allemaal zeg!!Geweldig hoor.Heeft je uitgebreide voorbereiding en planning toch echt veel voordelen Ingrid.Wel balen van je fototoestel.Hier is het ook nat maar een stuk kouder dus jullie zijn op alle fronten in het voordeel,haha.

groetjes Louwrien

• 01 November 2012 - 13:54

Olaa!

Heb je bij de soort mediamarkt dan wel een nieuwe camera aangeschaft??
    mooie foto's en ervaringen, ik ben er stiekem wel een beetje jaloers op :p

xx kelly

• 01 November 2012 - 14:57

Rob En Ingrid :

Nee dat wad gister ergens anders en daar zeiden ze dat ik hem ergens kon laten maken.... Maar dat was een ander stadje. Dus dachten we zullen die winkel hier ook wel hebben maar niet dus geduld!

• 19 November 2013 - 13:59

Andre En Fia Van Wensen:

Leuk om delen van jullie reisverslag te lezen, wij gaan 21 december naar Vietnam. Ook wij gaan een rondreis maken van Noord naar zuid. Wij doen 2 stukken met een vliegtuig en 1 deel met de trein, alleen geen slaaptrein. De laatste 3 dagen zijn we op een eilandje Phu Quoc om bij te komen van denk ik veel indrukken.
    Hebben jullie tips, waar wij wat aan kunnen hebben tijdens onze reis.
    Bij voor baat dank.
    Vriendelijke groet Andre en Fia van Wensen