Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Sapa

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

29 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Vandaag dan op pad met de Sapa Sisters door de dorpen rondom Sapa. We worden om half 10 opgehaald door onze gids Chi voor een privé trekking. Maar Pei Qin uit Singapore loopt een stukje met ons mee naar haar gids Penn. Uiteindelijk trekken we 2 dagen met z'n 5 en op . Geweldig hier!! We lopen door de rijstvelden en de bergen, helaas regent het bijna de hele dag en de regenponcho's helpen niet echt ... Maar het is evengoed schitterend al die uitzichten en je komt bijna geen andere toerist tegen. Bij de lunch proberen alle vrouwen en kinderen hun zelfgemaakte spullen te verkopen, ik heb hier nog een tasje gekocht. We luchen om 2 uur en hebben een uur rust. Hier eet je 3 x per dag warm overigens. Daarna verder, onderweg kom je buffels tegen en zelf ik durf er zo langs te lopen haha....niet verwacht. Op naar onze homestay. En dat heb ik wel nodig niet omdat ik moe ben maar mijn knie speelt weer op zoals bij alle lange wandelingen op vakantie.. dat heb ik bij steile afdalingen. Helaas 's avonds kan ik dan ook niet meer lopen. Na een uur aangekomen bij de homestay heel primitief maar ook mooi om mee te maken. Dat is nog wat anders dan thuis koken gewoon gewoon op een gat in de vloer waar ze bamboe in verbranden. De rest van de avond mijn knie maar laten rusten en hopen op een betere dag morgen. Onze fotocamera heeft het vandaag ook begeven dus we zullen het verder moeten doen met onze mobiel. Degene die mij goed kennen zullen zeggen niet erg ziet ze de omgeving tenminste niet alleen door een camera haha.

De volgende dag om 8 uur op en heerlijk geslapen pancakes als ontbijt met banaan en honing haha vandaag schijnt de zon !! Gisteren doorweekt door de regen vandaag door de zon haha... zweten geblazen!! Vandaag pakken we voor de helft de easy way mijn knie voelt weer goed na een nacht rust maar om niet te overbelasten. een 2 uur trekking met geweldige uitzichten. Gevolgd door een lunch bij Penn haar moeder thuis! Ze hebben geen koelkast en geen wc (toilet is anywhere!!) maar super om mee te maken! En daar koken ze voor ons nodelsoep lekker en onze 2e warme maaltijd vandaag. daarna naar de waterval gelopen hier afscheid genomen van Pei Qin (zij gaat nog een dag langer) en weer terug de berg op. Waar motoren klaarstaan en ons terug brengen naar Sapa. Waar we nu zitten te wachten op de bus naar de nachttrein... en dan op naar Halong Bay....

  • 29 Oktober 2012 - 12:18

    :

    jeej weer de eerste die reageert! daar krijg ik wel een prijsje voor toch?
    Joep: het klinkt allemaal hartstikke te gek, jullie zullen het thuisfront zeker nog niet missen. Wel stiekem moet ik toegeven dat ik wel een beetje heel erg jaloers ben. Maar tegelijkertijd gun ik jullie dit enorm. Groetjes joep, doe de groetjes aan pen, ping en pong.

    Wel balen van jullie foto camera, je moet wel een nieuwe kopen hoor.. want als je straks iets op canvas af wilt drukken dan heb je geen mooie kwaliteit.. En wel vaak samen op de foto gaan he? :) en misschien is er voor je knie ergens een knieband te koop? haha :p vast niet...
    Mooie toeren gemaakt!

    Liefs kelly

  • 29 Oktober 2012 - 19:08

    Sonja:

    Hoi Rob en Ingrid,
    Gewldig allemaal. Ik kan natuurlijk wel zeggen, waarom heb je dan geen knieband vanuit Nederand meegenomen,....maar daar heb je natuurlik niks aan. En zeker een fotocamera kopen, want we willen veel mooie plaatjes zien als jullie terug zijn.Mss zijn ze daar ook een stuk goedkoper.Hahahha we blijven Hollanders.
    Groetjes van mij en ons moeder en Jan

  • 30 Oktober 2012 - 12:50

    Louwrien:

    wauw ziet er goed uit hoor!!geweldig zo'n verschil in cultuur!!genietze.
    liefs Louwrien

  • 30 Oktober 2012 - 13:36

    Hanny:

    Zonde van die kapotte camera, Berrie heeft al voorgesteld een andere te gaan brengen. Na thuiskomst rekenen we de onkosten wel af, zegt ie.
    Tjeetje, jullie hebben in een paar dagen al heel veel gezien. Probeer het allemaal in je hoofd te houden. Op een gegeven moment duizelt het van al het nieuwe wat ja daar meemaakt. Let vooral op je knie Ingrid, het zou zonde zijn als je dingen moet laten zitten.
    Groetjes en nog heel veel vakantieplezier. Hanny

  • 30 Oktober 2012 - 14:12

    Mary:

    rob en ingrid gaat het goed met jullie groetjes ma en angelique

  • 31 Oktober 2012 - 10:05

    Rob En Ingrid:

    Hanny en berrie, we proberen eerst in Hue te kijken voor een nieuwe we laten het nog wel weten. En Mary het gaat prima hier maar we stappen zo in een propeller vliegtuig...

  • 02 November 2012 - 18:19

    Wim Vershuuren:

    Halo Ingrid en Rb,

    Ik begrijp dat het een vermoeiende reis is, maar dat kan evengoed wel genieten zijn.
    Goed voor de lijn.... Wel prachtige uitzichten lees ik !

    Groetjes,

    Pap en Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob en Ingrid

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 60065

Voorgaande reizen:

15 Juni 2023 - 06 Juli 2023

Backpacken door Guatemala.

18 Augustus 2022 - 09 September 2022

Sri Lanka

03 Oktober 2019 - 25 Oktober 2019

Madagascar

04 Oktober 2018 - 25 Oktober 2018

China en Hong Kong

02 Oktober 2017 - 02 Oktober 2017

Costa Rica

15 Augustus 2016 - 02 September 2016

Borneo en Maleisië

07 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Cambodja en Thailand!

05 Oktober 2013 - 29 Oktober 2013

Laos van noord naar zuid!

25 Oktober 2012 - 17 November 2012

Vietnam

Landen bezocht: