Vlucht en Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu Vlucht en Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu

Vlucht en Hanoi

Door: Rob en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Rob en Ingrid

26 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Eindelijk was het dan zover!
Donderdag 25 okt 's morgens om 7.25 uur met de fyra naar schiphol. Weggebracht tot aan Rotterdam door Rick. Na onze travelbacks te hebben afgegeven vertrekken we om 12 uur vanaf gate 7 met Malaysia airways voor een vlucht van 11,5 uur naar Kuala Lumpur . De vlucht valt erg mee, na 3 films en wat lezen door Rob en wat slapen door Ingrid is de tijd zo voorbij. We hebben 2x warm gegeten de lunch en het ontbijt en landen dan om half 6 in Malaysia. We zijn wel moe in nederland is het half 12 en zoeken dan ook een bankje om even wat te slapen. Om 10 uur kunnen we gaan boarden voor de vlucht naar Hanoi die 2,5 uur duurt. In Hanoi worden we opgewacht door de taxi van ons hotel. Dit hebben we woensdag nog ff geregeld thuis en zijn blij dat we dat gedaan hebben. Volgens mij zijn we om een uur of 3 in het hotel.
Na ingecheck te hebben gaan we lopend op pad.....wat een chaos het verkeer hier. Alleen maar toeterende scooters en auto's de hele dag door. De helft rijdt met mondkapjes op , ook mensen die werken of lopen hebben ze op. Veel smog hier in de stad! En oversteken gewoon doen dan rijden ze wel om je heen. Nou dat is aan mij (ingrid ) wel besteed, ik voel me dan ook totaal niet onveilig want dat doe ik thuis ook altijd haha. We zijn naar het Hoan Kiem Lake gewandeld naar de Ngoc Son Temple . Daarna nog om het meer heen en een stukje de oude wijk in, als je stilstaat klampen je ze aan dus nee zeggen en doorlopen. 1x erin getrapt en dure bananen en ananas gekocht. Terug naar het hotel en nog 2 uurtjes geslapen. Daarna in ons hotel eten besteld we waren te moe om verder te zoeken. Kip met cashew noten met knoflook. Het zat kortgemalen in rijstbladeren met rijst en groente erbij en dit alles ja ja met stokjes!!! Het smaakte heerlijk!! Nog een rondje gewandeld en zo naar bed....

• 26 Oktober 2012 - 17:37

Kelly:

Dat is al een leuk eerste avontuur om te lezen. Moest wel lachen om het oversteken :p haha... ben benieuwd naar je volgende verhaal!

xxx kelly

• 26 Oktober 2012 - 20:45

Henriette En Ed:

ola, fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Rust eerst lekker uit om dan te gaan lopen in Sapa. Hebben ze leuke souvenirs, haha. Groetjes, van ons allen.

• 26 Oktober 2012 - 21:34

Hanny:

Hebben hartelijk gelachen om je prachtige foto. Uitstekend begin. Daag

• 26 Oktober 2012 - 22:50

Henny Reijerse:

misstaat je helemaal niet,met die bananenboom.hahaha
    kijk wel goed uit met al dat verkeer hoor,ik zou het doodeng vinden.
    héél veel plezier,en veel moois.groejes

• 27 Oktober 2012 - 07:09

Sonja:

Hahaha, ik had eerst nog niet eens gezien, dat het Ingrid was op de foto. Ik dacht lokale bevolking. Neem niet teveel hooi op jullie vork, doe het rustig aan en geniet van elke dag!
    Groetjes en hop naar het volgende avontuur......

• 28 Oktober 2012 - 00:18

Louwrien:

ha luitjes

klinkt heel goed allemaal!!geniet van al het moois en alle interessante dingen en natuurlijk van elkaar.
    liefs Louw